Er is uiteindelijk toch flink hoog geboden:
Ik schrok even, ik dacht tot hier dat je het zelf had bedacht .
Nou, dat van die fiets wel, had ook een osse-wagen kunnen zijn of iets…
Waanzinnig zeg!
Het is dan ook wel de meest bijzonder GS ooit, denk ik
Daar hoor je me niet tegenin gaan, dat een VFA bijzonder is.
The rural juror approves.
Mooi man, gefeliciteerd.
Ik vind het vele malen sympathieker om één of andere marketing knakker te horen roepen dat de wijzerplaat van een horloge op het berkenbos lijkt wat hij vanaf z’n balkon kan zien, dan dat de zoveelste volledig uit de duim gezogen testosteronbom gelanceerd wordt die wil suggereren dat je, wanneer je het horloge in kwestie koopt,
- Naar de maan vliegt
- Mannen je willen, en vrouwen je willen zijn
- Internationaal topspion wordt
- Als coureur in een jaren 60 sigaar Le Mans wint met een stel goggles op
- Everest beklimt voor de brunch op een verloren dinsdagochtend
- Als eerste witte man het windstiltegebied op de lip van de dochter van één of ander onontdekt stamhoofd in de amazone mag beroeren
- Je veertig Messerschmidts neer gaat halen boven het kanaal
- Aan een sisaltouwtje de dieptes van Kilimanjaro in daalt
- etc etc etc.
Geef mij maar een berkenbosje, rimpels op een watertje bij maneschijn, of een gevallen bloesempje.
Laat zien dan
die Shunbun is prachtig maar die
zit ook op een grijs kantoor te denken: ‘‘ja, naar de maan zijn we al geweest’’
85k, mooie prijs!
Ik vrees met grote vreeze dat de Japanners niet zo naar de wereld kijken, en ten tweede onderschat je hoezeer de Japanners het bestaan van de rest van de wereld als curieus en onsmakelijk probleem zien. Ik durf te vermoeden dat het ze geen reet interesseert. Maar goed, als ik dat fout zie laat ik me graag corrigeren.
Nou Ja, gelukkig maken ze mooie klokkies…die gekkies.
Ik zou je niet durven corrigeren
Ook wil ik je jouw beeld van de marketingknakker onder zijn bloesemboom turend naar langsdrijvende blaadjes niet ontnemen
Komen toch goede stukken in
Even wat plaatjes voor de sfeer hier. Ik had in WDWV de Nomos gepost die ik gisteren vergeten was te posten, maar eigenlijk draag ik stiekem dit:
Dit is hoog over volgens mij niet zozeer Japans als wel ‘eilands’.
Je zit er niet ver naast en het is niet gedreven door ‘geen interesse’ maar door de inherente maatschappelijke drang naar concensus en het vermijden van risico. De Japanese Domestic Market is een economie die zichzelf van oudsher heel aardig kan bedruipen en het besef dat er een (inmiddels keiharde) afhankelijkheid is van de rest van de wereld is er al sinds eeuwen. En die afhankelijkheid kunnen ze in mijn (zeer gelimiteerde) ervaring prima mee leven. En de trouw aan hun kernwaarden prevaleert. Altijd. En dat zie je in de Japanse producten die je wereldwijd kunt kopen - met Grand Seiko als een uitstekend voorbeeld: technisch hoogstaand, kwalitatief bovengemiddeld, ingetogen, value for money (hoewel de Yen inmiddels flink tegenzit).
Dat pseudo-zalvende hierboven allemaal gezegd hebbende: Japanners zijn bovengemiddeld racistisch (~98% van de inwoners van Japan is autochtoon) en zien gaijin afhankelijk van waar je bent inderdaad (openlijk) als onsmakelijk probleem. Ik ben in rurale gebieden op Kyushu en Hokkaido best vaak voor m’n voeten gespuugd. En als ik een tafel reserveer gebruik ik een Japanse naam omdat, wanneer ik mijn echte naam gebruik, ik vaak te horen krijg dat ze vol zitten
Snap dat je dat stiekem doet.
Walgelijk! Niet het horloge, maar dat bandje…
Zo’n bandje met een zorgvuldig uitgezochte kleur accent stiksel; eierschaal beige dat match bij de wijzerplaat.