Ah, gefeliciteerd. Ik hoorde dat je 'm binnen had. Tenminste, als jij dat bent. Welkom bij de club, en het is absoluut geen schande om direct alweer naar een witte Nomos te zitten loeren.
Hoe dan? In mijn beleving heeft die wijzerplaat echt reliëf. Wat gebeurt er dat op foto 1 en 3 die dial helemaal vlak is, joh? Of herinner ik me die wijzerplaat verkeerd? Toegegeven, ik heb alleen de Omiwatari in blauw en de witte variant daarvan vast gehad, maar toch…
Ze doen dat wel vaker, toch? De wijzerplaat heeft een aantal transparante lagen bovenop het relief, waardoor de plaat soms vlak lijkt, en onder andere hoeken of belichtingen het relief er weer door komt. De Shubun SBGH273 heeft dat effect ook herinner ik me. Althans, dat vermoed ik toch aan de foto’s te zien
Bedankt! Zeer tevreden met de aankoop. Magi heeft alles goed afgehandeld Helaas is er een half link stuk gegaan doordat er een schroef in vast zit. Gelukkig kon Magi nog een extra half link bijbestellen die nu onderweg is.
Ik geloof dat @Hotseflots De witte Nomos op het oog heeft Persoonlijk spaar ik nog even door voor een Club Campus.
De Kirazuri-plaat die ik op de SBGA465 had, en ook de Shunbun dial op m’n huidige SBGA413 hebben dat niet. En de Omiwatari’s in mijn herinnering ook niet. Gelukkig maar, want ik zou zeggen dat je een prachtige reliëf dial wel verneukt als je er een plaat overheen legt die het reliëf weg haalt bij die motieven.
Bij de Sharp Edge presage kon ik dat goed hebben, dat was een mooie party trick, maar ik stel het erg op prijs dat ik bij de Shunbun heel erg duidelijk de, ja, penseelstreken zie zitten, zeg maar.
Enfin. Ik heb er weer een reden bij om niks met de Evolution 9 serie te hebben.
De 415 ook niet inderdaad. Bij de night birch merkte ik het ook niet, dus in het echt bekijken is de boodschap
Slechte foto ervan bij de AD een tijd terug.
Mijn SBGA403 had het ook
Ik vermoed dat het omwille van de afleesbaarheid gaat? Misschien hebben donkere platen daar meer last van. Ik vind het alleszins niet persé minder mooi als de plaat onder bepaalde hoek wat rustiger oogt
De plaat is in wezen vlak. Bij normaal licht zie je ook maar weinig van het reliëf. Dat maakt het ook lastig om goed te fotograferen. Alleen in direct hard licht komt de plaat tot leven zeg maar en dan zie je plotseling dat water motief verschijnen. Wel echt heel erg gaaf wat mij betreft.
Net even bij de Seiko boutique in Amsterdam geweest. Paar modellen gepast. Deze SBGJ203 sprong er voor mij uit. Erg mooi! Nu serieus aan het overwegen of ik deze GMT zal kopen.
Prachtig horloge, heerlijk uurwerk, fantastische sunburst. Welkom!
Het zijn geen lelijke wijzerplaten, maar eerlijk is eerlijk…
Ik mag graag structuur zien op een wijzerplaat. Dat geeft mij old-timey gevoelens. Of het nou een skere korrel, een linen patroon, brush, of sterling is:
Smaken verschillen uiteraard, en de strakke plaat geeft een heel andere dynamiek.
Hee. Er is iets met het forum aan de hand.
Mooi horloge! Als ik toch voor een 44gs hi beat gmt zou gaan, zou het de blauwe sbgj235 zijn denk ik. Maar dat is smaak natuurlijk
Die is absoluut ook heel mooi! Hadden ze niet liggen.
Dat is een mooie prestatie! Welke app is dit nou? Lijkt op “atomic clock & watch accuracy”?
Kun je dat wel even laten? Ik zit naarstig te wachten op die SBGN013 die onderweg is.
Ow snorry. Neem een borrel van me tegen de schrik.
Mooi man! Wanneer was de verwachting?
Ik vind deze serie toch één van de vriendelijkste GS-sen als eh, GADA.
De laatste tijd wissel ik eigenlijk alleen tussen de nieuwe MM en deze… Het lijkt erop dat ik meer (voorlopig) niet nodig heb.
De ML en Tissot voor bijzondere gelegenheden natuurlijk, maar toch.
Heerlijk! Elke keer als er van die mooie foto’s passeren van de SBGN’s mis ik die van mij weer