Laat je Grand Seiko zien IX

Zo zonde, ze weten al decennia lang dat er problemen zijn met de bracelets en ze verekken gewoon om er iets mee te doen.
:person_facepalming:

3 likes

Zeker op zo’n mooie H-link band.

@Hornet past bij jou de standaard titanium sluiting er niet op? Of heb je geen half links voor de fijnafstelling dan?

1 like

De gewone GS sluiting bedoel je? Of die van de sport series?
Geen enkele andere GS sluiting past op deze band helaas

1 like
14 likes

Inderdaad de standaard sluiting van pakweg de snowflake of de E9 titanium band bv. Maar helaas dus… tijd dat ze er eens werk van maken!

1 like

Pracht filmpje

1 like

Voor iedereen met een afwijkend model GS, Chapeau voor jullie!

Dit stukje forum is een stuk mooier geworden :heart:

3 likes

Sommige foto’s smeken om een cropje :innocent:

18 likes

Ja, zo is hij veel beter :+1::+1:

1 like

Goed te dragen hoor

23 likes

33 likes

28 likes

Ah… je was me voor. :slight_smile:

1 like

25 likes

Ho ho… Aan de bracelets van de Elegance- en Heritage lijn moet ABSOLUUT NIETS GEDAAN WORDEN. Dat zijn in mijn optiek de meest comfortabele bracelets die er zijn. De BoR van de SBGW2xx is een kunstwerkje van comfort. de strakke oysters dragen fijn, luchtig en zijn eminent goed te sizen, de clasps zijn allemaal dun en fijn afgeschuind…

Ik hoop dat Grand Seiko de lieden die quick-set willen hebben maar vele tientallen jaren straal gaat negeren. Overigens… Mijn Santos heeft ook geen quick-set/adjust, en zelfs geen halve schakels, maar zelfs die band zou ik echt niet willen veranderen.

Mensen die duikhorloges willen dragen zouden dat gewoon op rubber of NATO moeten doen. Een duikhorloge op staal slaat als een lul op een weduwnaar.

5 likes

Wil jij aub nooit meer voorstellen een GS op NATO te dragen?

3 likes

Dan hadden ze het woord “Sport” maar niet moeten gebruiken. :slight_smile: Alsof het er op croco wel natuurlijk uitziet, zeg. :rofl:

1 like

Het is wel een soort van tweestrijd…de bracelet van de Heritage lijn vind ik persoonlijk heerlijk dragen in de winter :sweat_smile: maar na het vliegen of een zomerse dag met teveel koolhydraten is het best wel strak. Dat is geen GS probleem maar ik zou wel willen dat er een makkelijke oplossing bestond!

1 like

Kroko’s zijn duikers. Zeer natuurlijk dus

7 likes

Ze mogen wat mij betreft wel nog wat beter kijken naar de toleranties van de endlinks. Op te veel Grand Seikos is er zichtbare ruimte tussen de endlink en de kast, die daar wat mij betreft niet zou mogen zijn bij horloges in deze prijsklasse.

xl9mi0t3v3ic1

3 likes