Heerl bijzonder model inderdaad die 295. We gaan zien waarmee GS nog komt de komende tijd 
Het is dat we een idee hebben welk horloge zich onder deze waas bevindt. Onze hersenen vullen alle ontbrekende details wel in.
Geweldig horloge en de beads of rice staat er erg mooi bij!
Overigens, heb je zelf de band er los bij gekocht? Dit zou voor mij wel eens de mooiste GS dress watch kunnen zijn.
Ik heb zo’n fotobox met led licht gekocht, hierbij mijn eerste foto waar ik wel redelijk tevreden over ben. Maar het moet allemaal nog wat beter. Morgenavond verder 
@koetsjh wat voor lensopening gebruik jij? Jij hebt ook M43 toch? Deze is gemaakt op f8.0. Maar jij gebruikt een macro lens toch? Ik heb over M43 wel eens gelezen dat je niet te hoog moet gaan met je lensopening omdat je vrij snel tegen de diffractiegrens aan zit. Als je hoger gaat wordt je foto weer minder scherp. 5.6 schijnt zo’n beetje de diffractiegrens te zijn bij M43.
Ik moet nog wat meer licht diffusen, je ziet nog teveel van de reflecties in de kast. Al geeft dat ook wel weer wat leven aan de foto. Het was ook even spelen met het verscherpen. Dat wil je niet onnatuurlijk hoog zetten. Maar er moet wel een ‘pop’ aan de foto zitten zodat hij overeenkomt met je beleving.
Nogal grijs voor een lichtbox.
Ja, maar het horloge is zo goed. Met software op een andere laptop kan ik de curves aanpassen en kan ik dat grijze van de achtergrond omhoog jassen. Of heb je andere tips?
Ligt er een beetje aan wat ik wil bereiken. Ik ben met de 45mm macro ook nog aan het experimenteren. Ik schiet vaak met vrij laag diafragma omdat ik echt dingen wil uitlichten en er dicht bovenop zit. Lager dan 2.8 kan ik overigens niet, maar met deze lens is de vervorming en onscherpte absoluut acceptabel en eigenlijk ronduit goed.
Als ik die als “gewone” primelens gebruik (heb ik wat afstand nodig), gebruik ik ook meestal 5.6.
Maar… de G9 ondersteunt ook focusstacking en dat is wel heel bruikbaar. Hier ben ik nu ook mee aan het experimenteren. Hierdoor krijg je eigenlijk het effect van schieten op f11 - f16 of hoger maar dan wel met de bokeh een 2.8 lens én bij minder licht is de ruis vele malen minder omdat je naar verhouding met een grotere lensopenening schiet.
Ik probeer morgen even wat vergelijkingsmateriaal te maken.
Schiet je in RAW trouwens?
Prachtig! 1 van de mooiste die er is! 
Chique! Niet in het echt gezien. Dat dan weer niet.
Zekers, ook qua banden mooi te combineren.
Ik heb zelf als opties de zwarte croq voor de formele look, de roodbruine horween shell cordovan voor de stoere look en de BoR.
Alhoewel de bruine band zeker een van mijn beste banden is en mijn voorkeur heeft boven de zwarte croq, en een dresser op leer blijkt te horen, vind ik de BoR band toch het mooist staan. Daar gaat hij dus binnenkort op terug.
De band zit bij de sbgw235 , heb ze verwisseld
is echt mooie combi
Smaakvolle combi’s met de bruine band en de BOR. Dank voor het delen. Wellicht dat ik nog eens overstap naar een andere band. Voorlopig ben ik meer dan tevreden.
Op het gevaar af dat ik het topic ga vervuilen met foto spam en het topic een soort fotografietopic wordt, daarom eenmalig een serie met diverse settings. Wellicht heeft iemand er iets aan. 
Voor de goede orde, ik gebruik een Panasonic Lumix G9 met een Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm objectief.
Gemaakt op mijn werkkamer met daglicht inval, geen studio-, LEDverlichting of flitslicht. Geen belichtingscompensate en verder geen nabewerking en geschoten in jpeg.
Eerst een foto op de iA stand - dus camera volautomaat.
F3.2 - ISO200 - 1/250
De rest van de foto’s zijn gemaakt op de Aperture priority stand, waarbij ik alleen met het diafragma gespeeld heb en de rest aan de camera overgelaten.
F2.8 - ISO200 - 1/400
F5.6 - ISO200 - 1/100
F8 - ISO400 - 1/100
Dan maar even een grote stap
F16 - ISO1600 - 1/100
En uiteindelijk focusstacking. Het is een raar fenomeen. Ik ben nog niet helemaal uit de juiste toepassing.
Door de camera gekozen settings: F2.8 - ISO640 - 1/1000 verdeeld over 9 beelden waarvan er later 4 in-camera zijn samengevoegd.
Zo op het eerste gezicht een beter beeld dan een aantal van de voorgaande, vooral als het gaat om de belichting en “gezamelijke” scherpte.
Echter, de camera heeft het bij het samenvoegen van de beelden vooral vooral lastig met hele bling/contrastrijke gebieden én bewegende delen, lees secondenwijzers. De scherpte over de hele linie is dan wel weer aardig.
Met goed positioneren tov het licht kom je blijkbaar een heel eind!
Ik ga ze in detail bestuderen