Ja, de standaard band is geen topper helaas…
Niks mis met de banden. Als je even tijd besteedt aan de logica die er achter zit, met hele en halve (= eigenlijk 2/3) schakels en spelen met de beide kanten van de sluiting, zijn het inderdaad super comfortabele banden.
In mijn geval was het een cognac kleurige lederen band. Band is prima hoor, alleen de kleur was het nét niet.
Heel gaaf! Als ze bij deze om datum venstertje hadden gemaakt had ik deze (althans, de zwarte versie) misschien wel verkozen boven de Sbgn003.
Het lijkt er ook op dat de iets bredere wijzers ervoor zorgen dat er wqt meer lume op zit en dus, dat je dat wat langer in de nacht blijft zien. Bij de SBGN003 vind ik dat toch wel wat jammer dat ik in de nacht de lume bijna niet meer zie.
Naar aanleiding van de posts van @amusicar en @Fate_Amenable_To_Change in het “reissue” topic, zat ik wat te kijken naar video’s van de 60 anniversary en 2017 rebranding “first Grand Seiko” reissue modellen en de blauwe titanium SBGW259 is best wel een bijzonder stuk.
Titanium en blauwe sunburst op een dresswatch ontwerp is een leuke combi. Heeft iemand die al eens in het echt gezien? Ik vrees dat het saffier op zo’n donkere plaats nogal reflectief is, maar los daarvan lijkt het mij echt een topper. Meningen?
Sfeerfoto’s met dank aan Hodinkee en Monochrome!
Ja mooi. Eén ding wat ik altijd iets jammer heb gevonden was dat alleen de eerdere serie een opgelegd (of 3D) Grand Seiko had, en deze heeft het gedrukt op de wijzerplaat staan. Dat is vast een kostenbesparing geweest, maar dat maakt de eerdere serie voor mij iets aantrekkelijker. Alleen kun je die niet in titanium of een blauwe wijzerplaat krijgen.
De SBGW253 met 3D Grand Seiko:
Klopt, de 2017 modellen zijn in dat opzicht net wat mooier. Maar een opgelegd logo op een donkere plaat is altijd wat minder zichtbaar, dus voor de blauwe plaat vind ik gedrukt niet slecht. Dat geeft een mooi contrast. Bij de platina was het logo gegraveerd, ook heel mooi. Dus ik denk dat het eerder een designkeuze is dan een besparing
Kostenbesparing, dat weet ik nog zo net niet… Welke van die twee opties is historisch correcter? Ik zie het niet duidelijk, want het is een Seiko foto:
Maar goed. Ik heb niks tegen de één of andere versie. Ik ga mee in het verhaal van @illewoare dat het waarschijnlijk gewoon een ontwerp-keuze is.
Blijkbaar is zowel gedrukt, als opgelegd als gegraveerd historisch correct volgens Hodinkee. Met opgelegd het meest voorkomend.
Zie de soort van videoslider bij dit Hodinkee artikel. Met name op de 3e slide zie je het opgelegde / embossed logo goed:
Ik was precies hetzelfde aan het doen Jasper.
Deze SBGW’s wel eens voorbij zien komen maar nog niet eerder in ‘verdiept’.
Prijzig maar zo ongelooflijk mooi en behoorlijk trouw aan het origineel.
Dank @amusicar voor de foto’s
Ik heb ‘m overwogen. Maar uiteindelijk gekozen voor de Citizen AQ 6110-10L. De GS heeft volgens mij ietwat gebold saffierglas, wat de Citizen niet heeft. Verder inderdaad een mooi ding!
Pohhhh.
Ik heb de tekst niet gelezen, maar doen.
Haha daar komt het op neer ja
Spijtig dat niemand hem hier heeft. Onder de spots doet de sunburst soms wat vreemde dingen blijkbaar. Dit kan al eens tegenstaan in het echt. Nog even in beraad houden dus
Ook een hele mooie! Enkel dat logo vind ik telkens spijtig
Zeker een mooi model! Deze stond ook op mijn lijstje toen ik op zoek was naar een “Grand Seiko met donkere wijzerplaat”, maar ik zou hem ook graag eerst een keer in het echt willen zien (en voelen) voordat ik hem koop. Ik ben hem echter nog niet in een Seiko winkel tegengekomen.
Dat gaat ook niet gebeuren denk ik…
Niet echt een foto waardoor je enthousiasme groeit voor dit horloge…