Laat je Grand Seiko zien IX

Niet om te zeuren maar op basis van de band en de uitstekende lugs de onderste ook niet echt een feest.

En beide zou ik bijzonder graag aan m’n collectie toevoegen als ik nog zulke bedragen aan een horloge zou wensen uit te geven. Beide uitzonderlijk mooi.

2 likes

Klopt, als je zo’n bedragen uitgeeft moet het wel allemaal kloppen. Dat zal wel de reden zijn dat ik nog aan het rondkijken ben :wink:

Voorlopig lijkt me dit de graal: de sbgy005 maar met een bloesemroze plaat voor wat meer kleur :blush:

Of die titanium kast van de sbgw259 met een bleke plaat ipv dat blauw…

14 likes

Dat is omdat beide horloges interessant zijn. :slight_smile:

Hoe groot is het deel van je tijd wat jij doorbrengt onder LED spots met een kleurtemperatuur hoger dan 4500K?

Dat klopt. Die cursieve Chronomaster tekst was vele malen mooier dan die kut-adelaar. Evengoed heb ik het één voor het ander ingeruild omdat de som der delen beter was.

3 likes

Als je kijkt naar de prachtige SBGW295, dan kan je wellicht ook dromen over een variant met witte plaat (in lijn met de Credor Eichi).

1 like

32 likes

Heerl bijzonder model inderdaad die 295. We gaan zien waarmee GS nog komt de komende tijd :blush:

1 like

27 likes

Onlangs aangeschaft. Heerlijke klok…

38 likes

22 likes

Het is dat we een idee hebben welk horloge zich onder deze waas bevindt. Onze hersenen vullen alle ontbrekende details wel in.

Geweldig horloge en de beads of rice staat er erg mooi bij!

Overigens, heb je zelf de band er los bij gekocht? Dit zou voor mij wel eens de mooiste GS dress watch kunnen zijn.

Ik heb zo’n fotobox met led licht gekocht, hierbij mijn eerste foto waar ik wel redelijk tevreden over ben. Maar het moet allemaal nog wat beter. Morgenavond verder :slight_smile:

@koetsjh wat voor lensopening gebruik jij? Jij hebt ook M43 toch? Deze is gemaakt op f8.0. Maar jij gebruikt een macro lens toch? Ik heb over M43 wel eens gelezen dat je niet te hoog moet gaan met je lensopening omdat je vrij snel tegen de diffractiegrens aan zit. Als je hoger gaat wordt je foto weer minder scherp. 5.6 schijnt zo’n beetje de diffractiegrens te zijn bij M43.

Ik moet nog wat meer licht diffusen, je ziet nog teveel van de reflecties in de kast. Al geeft dat ook wel weer wat leven aan de foto. Het was ook even spelen met het verscherpen. Dat wil je niet onnatuurlijk hoog zetten. Maar er moet wel een ‘pop’ aan de foto zitten zodat hij overeenkomt met je beleving.

10 likes

leuk om te zien dat de SBGW modellen steeds vaker hier opduiken!
iemand deze al eens in real live gezien? de SBGW285

7 likes

:kissing_heart:

17 likes

Nogal grijs voor een lichtbox.:nerd_face:

Ja, maar het horloge is zo goed. Met software op een andere laptop kan ik de curves aanpassen en kan ik dat grijze van de achtergrond omhoog jassen. Of heb je andere tips?

1 like

Ligt er een beetje aan wat ik wil bereiken. Ik ben met de 45mm macro ook nog aan het experimenteren. Ik schiet vaak met vrij laag diafragma omdat ik echt dingen wil uitlichten en er dicht bovenop zit. Lager dan 2.8 kan ik overigens niet, maar met deze lens is de vervorming en onscherpte absoluut acceptabel en eigenlijk ronduit goed.

Als ik die als “gewone” primelens gebruik (heb ik wat afstand nodig), gebruik ik ook meestal 5.6.

Maar… de G9 ondersteunt ook focusstacking en dat is wel heel bruikbaar. Hier ben ik nu ook mee aan het experimenteren. Hierdoor krijg je eigenlijk het effect van schieten op f11 - f16 of hoger maar dan wel met de bokeh een 2.8 lens én bij minder licht is de ruis vele malen minder omdat je naar verhouding met een grotere lensopenening schiet.

Ik probeer morgen even wat vergelijkingsmateriaal te maken.

Schiet je in RAW trouwens?

1 like

Prachtig! 1 van de mooiste die er is! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Chique! Niet in het echt gezien. Dat dan weer niet.

Zekers, ook qua banden mooi te combineren.
Ik heb zelf als opties de zwarte croq voor de formele look, de roodbruine horween shell cordovan voor de stoere look en de BoR.

Alhoewel de bruine band zeker een van mijn beste banden is en mijn voorkeur heeft boven de zwarte croq, en een dresser op leer blijkt te horen, vind ik de BoR band toch het mooist staan. Daar gaat hij dus binnenkort op terug.

25 likes