Laat je Grand Seiko zien IX

Blijft een topper!

1 like

Weet iemand het verschil tussen een “Seiko Grand Seiko” (plaatje geleend van internet) en een gewone Grand Seiko?

6 likes

De leeftijd, alles van voor, pak em beet, 2017 is Seiko, Grand Seiko, daarna Grand Seiko, uitzonderingen daar gelaten

3 likes

Helder! Dank je wel. Sorry maar ik vind de lineup van Seiko echt hogere wiskunde.

en dat is ook een reden dat Grand Seiko dus een apart merk is binnen de Seiko/Epson groep, met eigen branding, beperkt aantal dealers etc.

1 like

Seiko Grand Seiko’s zijn niet te vangen op een foto. Zo wat staat mijn wijzerplaat er weer bijzonder op. Even klik…klik doen voor de dubbel zoom. Zo ziet hij er in het echt niet uit, maar het zo uitvergroot is een indrukwekkend beeld! :sparkling_heart:

Nee grapje, inderdaad zoals @GMTplus1 al zei is alles voor ongeveer 2017 als Seiko Grand Seiko ‘gebrand’. Vanaf ongeveer 2017 zijn het exact dezelfde horloges, maar heten ze alleen Grand Seiko. En worden de typenummers aangepast. De SBGA001 en de SBGA201 zijn bijvoorbeeld dezelfde horloges, alleen 001 is de SGS en 201 is de GS, voor de rest zijn ze 100% hetzelfde. Zo zijn er vele dubbele typenummers voor de SGS en de GS versies van dezelfde horloges.

Er zijn mensen die denken dat de SGS horloges verzamelwaardiger gaan zijn dan GS, omdat het in de SGS tijd nog een kleiner merk was met een kleinere oplage. Ik vind de balans van SGS op de wijzerplaat in het algemeen fijner dan alleen GS, al is dat niet altijd zo.

13 likes

Kan echt wel hoor…

20 likes

En ik kan hier ook meedoen. Net opgehaald.
Nu opzoek naar een mooi “casual” bandje

48 likes

Waanzinnig mooi! Exact dit model had ik ook in het vizier in mijn zoektocht naar mijn eerste GS. Eenmaal om de pols was het m net niet, maar steeds als ik een foto van de SBGA293 zie langskomen, wil ik dit model weer een herkansing geven.

1 like

Mooi :heart_eyes:van harte met je NA​:raised_hands:t2:

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand:t2:

Wat is er uit ?

1 like

Dank @GustavM @Gearman @Number4

Nog niks maar de santos 2823 mag vertrekken :slight_smile:

2 likes

37 likes

Hij kan wel wat hebben gelukkig. Enkel opletten dat je niet te dun of flexibel koopt (type molequin bv), daarvoor is hij wat groot imho :blush:

Dit was op een Bulang bandje, vraag me niet welk type.

36 likes

Heel mooi. Het ontwerp van de gangreserve maakt hem heel bijzonder. Geniet ervan.

1 like

Boh wel hele gave GS dit!

1 like

Dank!
En @illewoare Molequin is al onderweg :see_no_evil: :joy:

23 likes

Ja mooi he, is de nieuwe van @Hornet

Toevoeging:

Heel erg proficiat, één van de mooiste GS’s.

2 likes

Het zal vast wel meevallen :zipper_mouth_face::sweat_smile:

Ik ben benieuwd!

1 like

25 likes