Laat je Grand Seiko zien IX

Doe mij dan maar deze hoor…

12 likes

Helaas niet.

Eigenlijk wel ja.

Maar deze combi is ook wel aantrekkelijk:

Price: $12,000
Availability: Available worldwide from August 2024
Limited Edition: Yes, limited to 300 pieces.

Ze proberen hetzelfde spelletje te spelen als de Genta merken, maar dan met een relatief lage prijs.

Het is niet mijn favoriete genre horloges.

1 like

31 likes

34 likes

Nice! Ik heb het nog nooit nodig gehad op m’n Grand Seikos maar goed…fijn dat men er mee bezig is. :ok_hand:

1 like

Iemand een goed/betrouwbaar adres in West- of Oost-Vlaanderen voor een batterij switch van een Grand Seiko?

Mark

1 like

Wat een mooie editie, al had ik een andere kleur dan banaan nog een tikkeltje toffer gevonden… en staat dat sterretje voor gouden indices?

Dat sterretje staat bij 9F voor extra precisie, daar zijn de beste quartz kristallen voor geselecteerd. 5 seconden afwijking per jaar max ipv 10 seconden per jaar :blush:

2 likes

Ik vind de Credor spannender.

Maar serieus, doe mij dan deze maar:

10 likes

De ‘banaan’ staat voor de kleur van de zon (de daguren)

1 like

In Rijsel is een Seiko Boutique, afhankelijk van waar in West-Vlaanderen je bent kan dat een oplossing zijn.

1 like

Als het een ster met vijf punten op een quartz is betekent dat vijf seconden per jaar accuratesse in plaats van tien. Een acht puntige ster op een mechanische Grand Seiko betekent inderdaad speciale indices.

De getoonde GMT loopt dus op papier net zo strak als een Citizen A060 uurwerk in een Chronomaster of The Citizen.

4 likes

Prachtig :ok_hand:

1 like

Crosspost

Jérôme Le Banner met een SBGC223 in een recent interview.
We zien niet dikwijls GS chronografen maar ik vind ze geweldig.

11 likes

Is wel een mooie moet ik zeggen :ok_hand:

1 like

Deze uit de remise gehaald

32 likes

Welk nummer is dat?

1 like

Ook al gepost bij wat dragen wij vandaag, fijn weekend.

27 likes

Daar ben ik het helemaal mee eens! Dit is een onderschat segment van Grand Seiko.

2 likes

Altijd cool :blush:.
Ik vind de gekleurde schakels in de bracelet echt nice, in het verleden hebben ze dit nog gedaan.
Ik kan me een LE herinneren waarbij dit met blauw was maar ik weet niet meer welke het was, is hier al voorbij gekomen hoor :slightly_smiling_face:.
Nice horloge :ok_hand:

3 likes