Van harte gefeliciteerd. Ik wens jullie veel geluk samen!
Toch graag even een opinie van jullie GS fanaten, aangezien ik het echt een lastige keuze vind. Beiden hebben voor en nadelen; specificatie-wijs, maar vooral qua staat. Beiden hebben daarnaast ook hun eigen charme qua looks.
Ga ik voor de oudere, gehavende SBGF021 met eventueel ooit een restauratie, of een full set zgan SBGP013?
Inclusief restauratie is het per saldo nagenoeg quitte. Zonder dit, dan scheelt het de helft.
De foto’s zijn wel zwaar ruk van de SBGF021. Ik heb mijn best gedaan:
Of:
Polletje dan maar?
- Zwarte SBGF021
- Blauwe SBGP013
Dank vast!
Gezien de enorme twijfel over de zwarte, kun je het beter niet doen denk ik.
8J movement is volgens sommige robuuster dan de 9F en was ook duurder om te produceren de zwarte is ook zeldzamer.
Lijkt me duidelijk. Wil je de zwarte alsnog? Gewoon doen, het forum heeft niet altijd gelijk. Maar het gezond verstand zegt de zgan blauwe.
Ik had inderdaad niet zo’n overduidelijke meerderheid verwacht haha.
zegt hier diep van binnen denk ik exact hetzelfde.
En de binnen foto’s doen geen eer aan de blauwe dial vind ik. Snel even opgezocht voor je, maar er staan er ook een paar in dit topic dacht ik, prachtig!
Volledig met je eens dat de blauwe dial een waar schouwspel kan zijn. Hele dikke plus!
Lijkt zwart, donkerblauw én als bonus nog een sunburst waar je U tegen zegt.
Mocht je in de buurt van Uithoorn wonen, werken, zijn, dan ben je van harte welkom om de 0013 in het echt te bekijken.
Bedankt, dit had ik ze nog nooit eerder zien doen ondanks de vele vele filmpjes die ik bekeken heb. De reparatieafdeling was blijkbaar eerder nog niet in beeld gebracht
Ik ga maar eens een Grand Seiko uitkiezen voor de week. En mijn SBGW252 en SBGA103, de regulars van afgelopen weken eens aan de kant leggen. Ik denk dat het de vintage 6156-8010 wordt, een prachtige high beat special day date van HSS staal met gefacetteerd glas van begin jaren 70. #zinin
Wat een tof merk is het toch. Ik zit weer helemaal in de GS vibe met deze die maar niet van de pols wil. Zelfs met matig kunstlicht een kunstwerk.
En ik ga, voor de zoveelste keer, afscheid nemen van het merk. Platen + wijzers betoverend. Draagcomfort, brede band, aansluiting van de band op de kast en het missen van fijnafstelling…
Klinkt als iets dat een mooie leren band op kan lossen.
Altijd de full set SBGP013. Mooier, strakker, Single logo, en de 9F85 is een super uurwerk.
Ik heb een leren band voor mijn Shunbun laten maken door Delugs. Dat staat kut. Die kast is echt gemaakt voor die bracelet.
Al jaren echt prima.
Ook al jaren geen probleem, en als voordeel die lekker comfortabele dunne sluiting. Grappig hoe we die bracelet zo totaal anders beleven.
Tip van Flip: koop geen Santos, die hebben zelfs geen halve links.
Dat is een ding. Ik zou een iets grotere taper niet erg vinden.
Ik draag vrijwel niks op leer.
Ik vind het ook minder fijn. Muv de horloges die ervoor gemaakt zijn. (freak/AL&S)
Dit voor meer draagcomfort? Luistert een brede band nauwer als het gaat om te strak of te los?
Nee, puur omdat ik het wat mooier vind.