Ik vind de afstand tussen de gaatjes van de meeste leren banden juist altijd net te groot voor een goede fijnafstelling.
Tip: Met GS kan je spelen met de halve links op de bracelet. 2 halve links is net iets langer als 1 hele link. Zo krijg je m.i. altijd de goede fit.
Wat maakt het dat je deze niet chil vindt?
Als ik kijk naar de foto ligt het horloge mooi plat op de pols, is het de band die niet lekker aansluit?
Ben sindskort wat vaker naar GS aan het kijken en draagcomfort een een belangrijk onderdeel van een horloge.
Kunst!
Welke band heb je? Foto?
Een leren.
Ik herinnner me absoluut niet welke dit is, maar het is middenbruin in een warme tint met een contrastnaadje, zoals je kunt zien. Plat.
Eén keer op het horloge gezet, nooit meer. Helaas ook direct m’n enige 21mm band, dus ik kan 'm ook absoluut nergens anders voor gebruiken.
Er zijn twee problemen met de Shunbun:
-
De bracelet end-links sluiten erg goed aan op de kast, waardoor het een gepriegel is om dat ding überhaupt weer terug op het horloge te zetten.
-
De lug holes zitten erg laag, dus met een platte band (en ja, gevulde banden zijn heul, heul erg lelijk) is het net een uitzicht op de klippen van Dover als je het horloge op de pols hebt.
Merk op dat Delugs, net als iedereen, ook met name foto’s neemt die heel erg top down zijn, met minimale kijkhoek.
Onder die hoek ziet alles er prima uit. Maar zodra je de 45 graden benadert, of je horloge om de pols hebt achter een bureau is het echt tering lelijk.
Dat geldt voor vrijwel elke heritage kast van Grand Seiko in elke maat die ze ooit uit hebben gebracht. Mijn stelregel?
- Als je een Heritage koopt draag je 'm op staal
- Als je iets met leer wilt doen kun je beter een Elegance of Masterpiece kast kopen.
Voor de goede orde, de kleurkeuze van de leren band was excellent. Het leer ook. Goed gemaakt. Het is de Shunbun. Niet de band.
Staat op marktplaats zeker? Was mij net wat tever weg, maar erg mooie GS!
Klopt inderdaad , dat is hem! Hopelijk net zo mooi in het echt als op de foto’s
Ik heb het hier al meerdere keren getoeterd… die bolle casebacks helpen niet voor het draagcomfort. Heeft dat er wat mee te maken @ElChueco ?
Voor mij was dat althans de grootste reden om hem te verkopen. En ook de reden waarom ik nu naar Evolution 9 kijk. Slechte foto ter illustratie:
De SBGA413 zit mij niet te hoog om de pols. Merk op dat ie 12,7mm dik is, maar daar zit zeker 2mm boxed glas bij. Soit, die doorkijkbodem hadden ze beter niet kunnen doen, want ze hebben die belachelijke gouden leeuw op het doorkijkglaasje geprint, maar zo dik is hij niet.
Persoonlijk vind ik de gevulde banden wel mooi moet wel eerlijk zeggen dat ik het alleen maar ken van plaatjes! (Niet mijn foto)
En de 44GS op Skyflake band was ook niet verkeerd.
Die foto die ik hierboven postte is inderdaad geen 413/15 maar een dikke 44GS GMT van meer dan 14mm dik. De shunbun draagt zeker beter, ook door het titanium.
Maar mij stond het toch wat tegen, die caseback die begon te drukken in mijn pols als het warmer werd. Dat heb ik overigens ook met mijn Speedmaster, die draag ik wat losser op een leren band. Misschien begin ik wat te miereneuken, het is een prachthorloge verder. De winter ook
Is denk ik het drukpunt in mijn pols wat irritant is ja.
Meest recente aanwinst, de SBGP013.
Grab and go toevoeging, blij mee
Ding pakt echt ieder lichtstraaltje.
Zéér indrukwekkend, dank voor het delen!
Schitterend, gefeliciteerd