Laat je Grand Seiko zien IX

Dat ben ik met je eens, heel erg blij mee!

Sorry :see_no_evil:

Gaaf! Is het bandje zwart of donkerblauw? Goede om t.z.t. ook eens naar te gaan kijken.

En de rest bedankt :smile:!
Heb even mijn 1e GS post teruggezocht van juli '23 waaruit ik citeer:

Dit is altijd blijven hangen… dus erg blij dat ik nu in het bezit ben van :wave: !

5 likes

wat prachtig stuk, geniet ervan!

Het valt overigens niet te ontkennen dat er ook Rolex’ zijn die niet schreeuwerig of opvallend zijn.

Maar: als het gaat om stijvolle, ingetogen klasse steken maar weinig merken GS naar de kroon.

6 likes

Mee eens hoor! Het was ook iets te kort door de bocht gesproken, maar qua aanzien rondom het merk begrijp je denk ik wat ik bedoel.
De Air-King en Explorer zouden wel mijn keus zijn, mocht ik uit een Rolex moeten kiezen.

3 likes

Je kan die andere alsnog halen :joy: twee is altijd beter dan één :grin:

1 like

Grappig. Ik zou een OP halen als het staal moest zijn, of een gouden Yachtmaster met zwarte bezel en dito band als het wat extroverts mocht worden.

Maar in mijn hoofd is een 36mm stalen OP de Rolex zoals Rolex ooit begonnen is. Graag in knal roze of in champagne met gouden wijzers.

3 likes

Vind ik ook nog steeds een prachtig model.
Wordt vaak ook naast de sbgx gehouden:

(Qua looks)

Het prijsverschil was voor mij wel een no-brainer.

11 likes

Gefeliciteerd met de NA!

Prachtige GS, een plaatje inderdaad.

1 like

Ik moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van deze kleur groen op de OP:

Of ga ik nu teveel off-topic :face_with_hand_over_mouth: .
Kom maar weer door met de mooie GS wrist shots.

3 likes

Staat top, veel plezier er van :grinning: :+1:

1 like

Mooi om te zien dat in al die jaren het merk GS van underdog naar ‘vergelijking met Rolex’ is gegaan.

Quartz shitters for the win

26 likes

Tja…

• Minder tekst op de wijzerplaat
  • Betere wijzerset
  • Mooiere indices
  • Beter en onderhoudsvrijer uurwerk
  • Datum
  • Kleinere clasp met bayonetsluiting
  • Half links

Voor mij zijn er nog wel een paar voordelen te noemen die weinig met prijs van doen hebben. Ik geef dan toe dat het een smaakzaak is, maar ik zou m’n SBGX niet voor een Explorer ruilen als ik 'm niet direct mocht verkopen om een SBGX terug te halen. :slight_smile:

4 likes

Is er behalve SBGH252/254 (mooi en met 40mm net te groot) ooit iets gemaakt wat tot de 16233 two-tone DJ staat zoals de SBGX261 dat bij benadering doet tot de 114270? Een soort Japanse Wolf-of-Wallstreet. Ik merk dat ik dat ambieer en vermoed dat de Japanners dat soort geel-goud jubilee geneuzel te bourgeois vinden.

Me like

10 likes

Prachtig! Gefeliciteerd!

1 like

Ik kende alleen de SBGV238 nog met goud maar dat is een heel ander model.

Geeft wel een mooi kijkje op het 9F uurwerk.

600 maar volgens mij welgeteld 2 op Chrono24.

1 like

Sorry de SBGX218 is er ook nog.:money_mouth_face:

Ik hou er ook wel van!

1 like

22 likes

Hier staat een overzicht van alle GS modellen sinds 1988, mét uitgebreide zoekfunctie. Of je kan gewoon de plaatjes van alle 1074! modellen eens bekijken :wink:
https://www.plus9time.com/gsdb#browse/

3 likes

Bwoah, precies dit :sunglasses: En daarbij een S63 AMG Lang en een Perzische tapijtenhandel als storefront voor de witwasoperatie waarmee alles gefinancierd wordt :wink: :slightly_smiling_face:

Ik heb de poster maar die wacht nog op een lijst en een plek aan de muur in m’n thuiskantoor :shushing_face: Ik verwacht 'm ergens in 2029 uit de koker te halen :wink:

6 likes