Laat je Grand Seiko zien VIII

Zondagochtend was ik even aan de wandel en toen ik terug thuis kwam knalde deze jongen met zn lume van mn pols af. Het is mijn favoriete goto horloge en het blijft elke keer een kleine feestje om hier naar te kijken.

37 likes

Heel mooi. De band staat hem ook goed.

Hij’s fijn

31 likes

Tijd om je Russisch bij te schaven :slight_smile:

hij is wel een beetje minder blauw

7 likes

:ok_hand:

1 like

Wat een toeval. Ik open dit topic en zie de SGBP017 staan. Een horloge waarvan ik al van plan was iets te posten in dit topic.

Ik ben van de week wat meer naar Grand Seiko’s gaan kijken (voorheen dacht ik dat dit ‘saaie’ horloges waren). Maar wauw, klinkt het raar om te zeggen dat ik er door geraakt ben :sweat_smile:? Ze zijn gewoon echt heel erg mooi. Geen schreeuwende opvallende Rolex, maar een wolf in schaapskleren.

Hetgeen wat ik echter wilde vragen is of er hier mensen zijn met ervaring met de quartz uurwerken? Ik vind de SGBP17 echt heel mooi, helemaal met die open caseback. En gezien wat ik (ooit) maximaal voor een horloge zou willen uitgeven ben ik denk gebonden aan de quartz variant. Het voelt alleen gevoelsmatig als veel geld voor een quartz horloge (al loopt deze natuurlijk mega precies), en is het niet alleen het uurwerk wat het horloge duur maakt. Je hebt volgens mij nog steeds enorm veel horloge voor je geld waar Rolex makkelijk nog een 0 achter plaatst, zonder dat GS hier direct aan onder doet?

Ik ben ik elk geval benieuwd wat jullie ervaringen zijn! En wat voor jullie (de quartz ) GS nou zo speciaal maakt. Mijn interesse is in ieder geval zeker gewekt!

16 likes

Geen ervaring met gs quartz maar wel met de citizen chronomaster, zeer degelijk horloges en voor mij perfect aangezien ik de datum nooit verstel. Ik zou zeggen doen, voordeel van quartz is dat de kast ook een stuk dunner is.

Was nieuwsgierig geworden naar de prijs dus ff googlen, heb ik helemaal gemist dat pange er mee stop :slightly_frowning_face: had altijd wel leuke gs’en in de aanbieding. Jammer…

2 likes

De quartzen zitten bomvol techniek, lopen bijzonder goed en zijn dun. Service is pas nodig over 50 jaar. Naast de Spring Drive het leukere uurwerk van GS. Google maar een op de GS site en dan de movements.

5 likes

Ja prachtig horloge! Deze quartz horloges zijn natuurlijk absoluut niet te vergelijken met de Chinese plastic rommel die je bij de juwelier op de hoek vindt.

3 likes

Heb een paar maanden geleden m’n eerste GS gekocht, de SGBN003 GMT, Quartz dus.
Sinds maart is de afwijking ongeveer 0. Nul. Bizar.
In mijn Sinn UX zit ook een super Quartz, temperatuur gecorrigeerd e.d…, en ik dacht dat die nauwkeurig was, maar de GS is next level daarmee vergeleken.
Super draagbaar, lekker plat en in rotatie dragen is handig dat het ding altijd startklaar is.

Op termijn zei ik nog wel eens een spring drive willen.

3 likes

Ik ben in elk geval heel tevreden met mijn exemplaar. Loopt super, prachtige kast, dito wijzerplaat, dun, licht, mooie afmeting …
:sunglasses::stuck_out_tongue:

1 like

Woww

1 like

Voornaamste reden hier was de dikte, ik heb heel lang gekeken naar de SBGM245 dit is een automaat wat ik over het algemeen mooier vindt lopen dan een quartz, uiteraard niet zo nauwkeurig want alleen RC “loopt” nauwkeuriger.

Maar de dikte van 14,4mm stond mij een beetje tegen daarom gegaan voor de SBGN029, de kleine broer en quartz variant. Draagt super en groot voordeel is oppakken en om, nooit op tijd zetten ideaal als je een keer haast hebt.

Je betaalt naast de high accuracy quartz ook voor de afwerking want die is ongekend mooi.

20 likes

Nog maar eentje. 't Is te heet om iets anders te doen. :hot_face:

20 likes

Mooi te horen dat jullie positief zijn over de quartz varianten :grinning_face_with_smiling_eyes:. Doet dus niet onder aan de ‘feel’ t.o.v. een automaat? Ik neem even aan dat jullie nog steeds wel een premium horloge gevoel hebben om de pols? Ondanks de entry GS en prijzen met vergelijk even simpelweg een Omega / Rolex etc.?
Waar laten jullie de batterijtjes vervangen?

Dat is persoonlijk. gaat het om de ‘feel’ in je hart, in je hoofd, of om je pols, of in je portemonnaie? In het algemeen zijn de quartz modellen een tikje betaalbaarder, dus ‘de markt’ waardeert ze iets lager. Qua fysiek gevoel om de pols en afwerking zijn ze niet minder. Maar in de gevoelsrangorde staan ze natuurlijk wel iets lager dan de Grand Seiko’s met mechanische en spring drive uurwerken. Anders zouden de Grand Seiko toppers wel quartz uurwerken hebben, en dat is niet zo.

Individuen kunnen quartz hoger aanslaan, dat is prima, ik vind mijn Casio F-91W van 19,95 ook geweldig en een industriële triomf. Maar ‘de markt’ in het algemeen niet, en ook niet die van Grand Seiko liefhebbers. Maar het is zeker een ‘premium feel’, geen twijfel mogelijk!

6 likes

Vandaag ff bij Van Baal langs geweest, wat een fijne zaak is dit toch!

In mijn ogen de fraaiste GS gepast:

Zo ontzettend mooi en in titaniusupercomfortabel. Voor het eerst een springdrive live in werking gezien……COOL!

Daarna deze, qua budget beter passende, GMT:

Ook heel mooi, maar er is 1 die de aandacht trekt…….

24 likes

Ik heb tijdje terug de blauwe gmt gepast bij Van Baal. Maar toen gekozen voor de witte Seamaster. Gekocht ook daar.

1 like

Zal niks zeggen over de AD, maar ook de Shunbun gepast?

1 like

:joy: heel herkenbaar!
Precies op die manier is de Taisetsu ook mijn eerste GS geworden, die eigenlijk ook ver buiten mijn initieel gestelde budget lag.
Maar goed als je toch al veel geld uitgeeft dan maar beter aan een welke je echt wilt :grinning:
Plaatje voor de sfeer:

17 likes