Na gisterenavond even de Godzilla gedragen te hebben zit ik weer ‘vast’ aan de 391. Misschien wordt het toch is tijd om een paar horloges te laten gaan
Dan moet je zeker deze weg doen, dan draag je die andere weer meer!
Bedoel je dat ik dit horloge moet verkopen en daardoor de Godzilla meer zou dragen?
Want dat zou op zijn Hollands gezegd ‘geen zoden aan de dijk brengen’ vrees ik.
Ik gebruik een timer bijna alle dagen bij het koken dus een chrono of duiker is heel fijn daarvoor.
Grootste belemmering is echter dat leder bandje, hoe poets je een horloge zonder het nat te mogen maken? Misschien eens werk maken van een rubber of textiel bandje want nu komt ze nauwelijks aan de pols.
Precies, was een beetje omdenken nav deze opmerking:
Als je vastzit aan een horloge kun je of al die andere verkopen die je niet meer draagt maar als die ook mooi zijn kun je natuurlijk ook die ‘ene’ verkopen.
Ik zou ze vooral allemaal niet wegdoen, maar dat is slechts mijn mening.
Duidelijk!
Bij mij bouwt de zin om iets te dragen zich langzaam op. Meestal is dat iets uit mijn eigen collectie, soms iets dat ik dan bij koop.
En dan draag ik die een hele tijd alsof het de enige horloge op de wereld is en dan even plots gaat ze weer in de doos en draag ik ze maanden niet meer. Nu zit ik dus even vast aan de 391 merk ik.
De Godzilla en ook alle andere die ik op leder heb draag ik zelden en zelfs dan hou ik het geen dag vol. Maar ernstig aan verkopen denken doe ik ook niet
Grappig hoe iedereen anders zijn/haar hobby beleeft.
Nieuwe aanwinsten hangen bij mij ook altijd lange tijd dagelijks om de pols. Verder kan ik eigenlijk alles wel missen tot ik ze weer zie.
Dat snap ik ook wel weer met dat zwikkie Glashüttes Original
Wat is een Godzilla?
Ah. Die had ik verdrongen. Maar goed, in mijn ogen bestaat de sportieve lijn van Grand Seiko ook gewoon niet. Het is net de Matrix 2.
Zoals ik al zei, het is allemaal relatief. Voor moderne horloges valt het wellicht mee maar vergeleken met een 50 jaar oud handopwindertje zijn het enorme plorken.
Dat is zeker een factor. Maar te dicht erop is ook niet fijn, dan schuurt je band tegen de kast.
Tsja, kwestie van smaak? Ik denk dat je met de juiste leren band een prima look kunt creëren. Maar in mijn ervaring zul je, doorgaans, met moderne horloges altijd meer van de kast tussen de lugs zult zien.
Het weerhoudt mij nog steeds niet om sommige horloges ook op leer te dragen.
Natuurlijk. Vrijwel alles op dit forum is een kwestie van smaak.
Deze kan wel naar mij, zodat je de andere meer kunt dragen . Maar baal dat ik weer te laat met de hobby begonnen ben, anders had ik deze zeker willen bemachtigen! Nu is het helaas onbegonnen werk zowel qua zoeken als prijs…
Van mij krijg je ze ook niet , veel te veel een pilaar
Erg mooi. Moet ik onthouden voor als de zwarte band van m’n 231 me begint te vervelen.
Dank! Ik vond het ook een vondst.