Dank je
De aansluiting op de kast is mooi opgrvuld, maar dat onder de lugs…
Dat is een keuze. Kun je weg laten.
Ik vind dit (net als @ElChueco) lelijk. Er staat/stond ook een snowflake te koop op zo’n geprofileerde band. Ik vind dat niet mooi. Een horloge gaat er heel massief en zwaar van ogen. Ik weet dat smaken verschillen, maar geef mij dan maar een elegante croco met wat teveel kast-zijkant in het zicht.
Wauw!
voor de aansluiting op de kast wel mooi, maar onder de lugs hoeft dan weer niet, is dit een bepaald merk of model?
de croco’s heb ik ook, maar ik ben een beetje zoekende naar net wat meer hoogte om de band beter op de hoogte/dikte van de lugs te krijgen aangezien de lug holes vrij ver naar beneden zitten. De dikkere band van ColaReb komt nu iets beter uit. Ik stoor mezelf niet aan het zichtbaar zijn van de kast tussen de lugs, sterker nog, de zaratsu polijsting daarvan is mooi zichtbaar zo
Dat komt niet door de dikte van de kast. Die is namelijk niet zo uitzonderlijk. Dat komt door de plek waar de gaten in de lug zitten. Met staal heb je daar geen last van. Vervang je staal door een andere band maakt dat zoals je ziet heel veel uit.
Dangerous9straps. Ik heb hem op maat laten maken.
Dat klopt niet helemaal, hoe dikker de kast des te lager de lugholes zitten des te groter dit effect.
Dst ben ik echt niet met je eens. De hoek van de lugs maakt ook veel uit namelijk.
Vooral GS heeft dit probleem en alleen bij de horloges die standaard met stalen band worden geleverd. GS kiest ervoor de lugholes ver van de kast af te plaatsen omdat de stalen band met solid endlinks daar geen last van hebben. Je hebt dat probleem dan wel als je dan leer wil.
Daar ben ik het geheel mee eens.
Het zal ook zeker met het model van de kast te maken hebben. Maar in vergelijk; geen van mijn vintage horloges heeft dit probleem. Waarom? Allemaal dunne kasten
Allemaal ontworpen om op leer gedragen te worden. Dat is het verschil. Mijn Seiko 6138 panda (te koop in het blauwe overigens) staat ook prima op leer, maar is toch 14,5mm dik. Dus sec alleen de dikte is niet wat het verschil maakt.
Hoe kom je daar bij??
Nee, dat heb ik ook niet gezegd maar het is wel een (zeer) bepalende factor.
De SBGA293/407 is ook geen dun horloge, maar de banden zitten gewoon mooi gecentreerd in de lug. Bij de dunnere SBGX261 zitten de gaatjes dan weer heel laag. GS kiest ervoor om die gaatjes laag te steken voor hun endlinks, het zal vast wel een reden hebben (stabiliteit?).
Ik zet alleszins geen GS kast meer op leer, die initieel ontworpen is voor een stalen hand. Het staat gewoon niet mooi. De Tudor Black Bay heeft dit ook bv, het is niet alleen GS die dit doet
Ik durf het wel aan
Ik ook, living on the edge!
De plaats wordt ook bepaald lijkt me doordat de lugholes door de kast steken, en aan de buitenkant op een goede plek naar buiten moeten komen in het kastontwerp.
Dat kan het zijn. Die elegance kasten buigen zo niet naar beneden als de andere, waardoor het gaatje misschien wel mooier gecentreerd kan zitten.
In mijn beleving zijn die kasten niet zo dik (kijk naar de BBPro en zo, dat zijn ook geen dunne jongens) dat ze dit veroorzaken, maar komt het eerder omdat de lug holes zo laag in de banaan geboord zijn.
Zelfs op mijn 10mm dikke quartz kast ziet leer er niet echt uit, zeg maar. En dit is iets wat voor zowel de 44GS als BanaanGS kasten geldt, in mijn ervaring.