Vergeet niet om bij de Grand Seiko boutique op Place Vendome langs te gaan 
Ga ik zeker doen. Hoewel ik (buiten Japan) geen boutique mens ben. De GS flagship store in Ginza vind ik te gek maar met name van het personeel in andere stores krijg ik toch een beetje kriebels. Koop mijn GS’en het liefst met-de-kop-eraf bij een independent in Japan.
Ik houd ook helemaal niet van de gemiddelde merkboetiek. Bij Grand Seiko in Parijs voelt dat voor mij oprecht anders.
Dankjewel 
Tja… 
Hopelijk eind volgende maand.
Dan ga ik me beter voorbereiden…
Dit kwam eigenlijk totaal onverwacht.
Het is zeker wat, qua looks in ieder geval.
Mooie GS 
Het is er een uit het eerste jaar van de wedergeboorte van het merk, dus 1994. Voor mijn afstuderen zit ik te kijken naar een SBGX261 double logo, maar ben normaal niet zo van de quartz. Echter zijn die 9F uurwerken alles behalve een zielloos quartzje, dus vandaar dat ik even een instapper heb gekocht om te proberen.
Goede keus.
Heb ik sinds vorige week, hij is mooi en draagt heerlijk, ik heb het staal eraf gehaald, en Artem sailcloth erop. Dit is natuurlijk geen gewone quartz, maar über-quartz:
Met wat korting gekocht.
Mag ik vragen waar en met hoeveel korting?
Ben ook geïnteresseerd om op termijn dit model te halen.
PB gestuurd.
Knappe foto zeg! 
Thanks 
Het viel met net op dat een labeltje op de mouw van mijn trui (toevallig!) dezelfde kleuren heeft als de SBGW295.
… maar dan niet urushi… wel een goede match qua kleurthema. Prachtig horloge! Heb 'm even om de pols mogen beleven en dat was indrukwekkend intens.
Mij valt het op dat dat labeltje uberhaupt nog aan die mouw zit, hopelijk sta je in de winkel te passen en zit het er daarom nog op. 
Haha zeker niet. Dit is niet zo’n pieletje als op een pak dat je eraf hoort te trekken.
Wel weer een leuk bruggetje naar Noordoost Azië - toen ik daar ‘vroegah’ werkte, lieten de meeste mensen juist wél dat merklabeltje van hun pak aan de mouw zitten. Weet niet of dat nu nog usance is.
Ik was zondag even in Amsterdam. Even snel de boutique in om deze te passen.
Wat een prachtig ding en draagt heerlijk. Ik ben geen titanium fan, maar deze was perfect.
Alleen die prijs…12600 EUR. Op dat vlak zijn ze wel een beetje doorgeslagen.
Mooi! Of zoals ik een collega laatst hoorde zeggen: een gebruikelijke usance
Ja, zo goedkoop he, voor wat je krijgt. 
Een RLX YM Ti kost 14K, een SD 43mm ruim over de 13K.
En die zijn geen GS met bijzondere wijzerplaat en 120h power reserve.
Nog maar te zwijgen over GO en BP, duurder en heel veel duurder.
Zelfs een simpele JLC duiker kost al even veel als de GS met een Spring Drive kaliber.
Het enige ‘prestige’ merk dat goedkoper is, is UN met de Ti Diver 44 voor 10600.
Dat is de uitzondering die de regel bevestigt