Tja… dit werpt me weer terug waar ik vandaan kwam. 🫣
Enige reden waarom ik nog geen aq4100-22e gekocht heb is omdat ik twijfel aan de gouden wijzers en indices. Met als gevolg dat als ik die in de verkoop wil gooien die zo courant is als een stoeptegel (zelfs die groene van jou heeft meer dan een maand hier in het blauw gestaan en verkocht met een vraagprijs van €2250).
Stiekem hoop ik ook dat er nog wat andere The Citizen worden uitgebracht.
Maar in de tussentijd wil ik ook de Grand Seiko opties verkennen.
Dus als iemand nog suggesties heeft?
Ik moet de juiste pasvorm nog even vinden qua plaatsing van de schakels en de hoeveelheid halve schakels in gebruik, maar kan je met gerust hart vertellen dat deze nog heel eventjes gaat blijven.
Bedankt heren voor de suggestie.
De oudere versie vind ik mooier omdat er geen lume op zit.
Maar het is mij te sportief. Ik zoek iets netter en kleurrijker.
Graag verpatsen aan iemand buiten HF zodat ik de enige met deze referentie ben Ontopic: ik overweeg de mijne ook weg te doen vanwege nul polstijd. De GMT-complicatie is iets wat ik van huis daadwerkelijk gebruik en de quartz GMT’s zijn dan voor mij de betere grab-'n-go horloges.
Zeker weten. Gefeliciteerd! Ik dacht dat je 'm met de kerst pas verwachtte. Of moet ie nu ingepakt onder de kerstboom worden gelegd, of iets van dien aard?
Hahahaa… Nee, dat soort zelfbedotting doen we hier niet aan. Mijn vrouw vindt het allemaal prima. Al moet ik wel zeggen dat ze dit horloge het geld niet waard vindt. “Nice watch, not a 5000+ watch” was haar reactie. Ik vind 'm cooler dan de Santos, maar de meningen glijden blijkbaar uiteen.
Wel een interessante gedachte. Voor de gemiddelde persoon blijft het objectief gezien natuurlijk belachelijk veel geld voor een horloge, maar relatief t.o.v. de markt kun ik (of wil ik?) het nog wel goed praten.