Laat je Grand Seiko zien IX

Dat zag ik ook gelijk. Denk dat ik de US versie mooier vind vanwege de wat lichtere plaat. De Europese versie zal vaak gewoon (bijna) zwart lijken.

2 likes

Chrono is je vriend. Twee Franse dealers/handelaren kunnen leveren en anders Magi van Solo zeker.

1 like

Die 311 ziet er wel heel mooi uit, als de plaat niet te flets toont. Die groene secondenwijzer slaat wel nergens op bij de roze 🫣

Soms twijfel ik wel eens over zo’n 44GS handwinder. Ik houd wel van de wat kleinere horloges op stalen band (santos, bb54), dus wie weet. Ik zou die 18mm band eens moeten passen in het echt :blush:

Hoe vond je de band? En oogt hij niet te “iel” of klein in zijn geheel?

Binnen Europa is de Chronomaster te koop bij enkele juweliers in Frankrijk, oa Parijs en Lille.

2 likes

Ik vind de Europese versie juist wat mooier, omdat de kleur wat meer naar olijfgroen neigt en de US versie meer naar petrol neigt, zoals Nomos in de collectie heeft.

Blijft een gezwets in de ruimte natuurlijk dit soort bespiegelen zolang we het moeten doen met renders van GS. :sweat_smile:

US :point_down:

Europa :point_down:

8 likes

Ik vond de band en het horloge perfect.

1 like

Heren, of dames, wie zou er nu niet zo’n uurwerk om zijn pols willen?

Kijk dan hier:
https://www.horlogeforum.nl/t/tk-credor-gclh997-spring-drive-op-stalen-band/480681?u=amusicar

10 likes

Hm, ik hoor dat ik een Vulcain te koop moet zetten? :thinking:

2 likes

Jij hebt toch al een Shorokhoff (gehad)? Daar doet die Credor me namelijk aan denken.

1 like

Goede foto’s!

1 like

Bedankt. Ik moet eigenlijk nog een wat grijze achtergrond hebben. Ik vind het wit eigenlijk te wit en het zwart te zwart. En het vergt nog best wat tunen met curves en belichting om ze zo te krijgen. Maar zo langzamerhand heb ik passende instellingen gevonden die ik kan kopiëren.

1 like

Nee, ik heb nooit een Shorokhoff oid gehad.

1 like

Vergipsing dan, excuus.

1 like

Vuige crosspost. Ding ziet er steeds anders uit. Heel erg leuk.

42 likes

Voordat je bestelt even double-checken of het model op voorraad is :slight_smile: Ik heb ervaring met zo’n Franse juwelier. Volgens de website was het horloge op voorraad, ik betaalde duizenden euro’s maar het horloge bleek toch niet op voorraad. Na 3x uitstel van levering het horloge afbesteld, en daarna zonder problemen en snel het horloge gekocht bij soloJapan (Mági).

2 likes

SBGW231

19 likes

Blijft toch erg mooi op die band. :+1::+1:

1 like

23 likes

De sbgw253 weer eens om de pols. Op de originele alligator band.

26 likes