Laat je Grand Seiko zien IX

Beste forumgenoten,

Ik merk dat ik de laatste tijd regelmatig aan het kijken ben naar plaatjes van de SBGW231 om wellicht op termijn aan te schaffen. Ondanks dat dit een dresswatch pur sang is op de originele alligator lijkt het horloge een volledig andere look te krijgen nadat de banden zijn gewisseld. In mijn leven zijn er slechts zelden gelegenheden waar een 100% dresswatch nodig is, vandaar dat ik graag voor een hybride horloge willen gaan wat zowel casual en als dresser te dragen valt. Wat denken jullie, is dit horloge daar geschikt voor of probeer ik er iets van te maken wat het niet is?

Niet mijn foto’s voor de sfeer

28 likes

Dresswatch is ook zo’n opgeblazen begrip imho, je kan zo’n horloges altijd downdressen met een andere strap zoals op de laatste foto.

Dat gezegd zijnde, het is zeker niet zo’n strak horloge dat enkel bij een pak past. Het feit dat het een relatief dik horloge is en de licht cremige wijzerplaat maken het sowieso al wat meer casual. De subtiele rondingen en het bolle glaasje erop helpen hierbij. Dus het kan zeker een alledaags horloge zijn, maar dat hangt van je smaak af :blush:

5 likes

Ik sluit me graag bij @illewoare aan, eerlijk gezegd. Ik had gisteren wat nettere kleding in verband met een sessie met 30 mensen van een klant (net, nou ja, spijkerbroek, overhemd), en had daarbij een Serica om. Vandaag zit ik in vale spijkerbroek, T-shirtje en urban camo hoody te werken, en heb daarbij de SBGW231 om. Is prima. Op een groene NATO doet hij het ook prima, al draag ik 'm het meest zo:

Taupe Colarebje van vijf tientjes.

Horloge kan overal bij zo lang je maar niet gaat zwemmen.

15 likes

Ik zou het wel eens op een canvas band ofzo willen zien, durf te wedden dat het nog staat ook.

Kijk in het Tudor Only topic maar eens naar mijn zilveren BB36 op canvas. Op leer gaat ie richting dress en zo is ie lekker sportief. Kan met deze GS ook. (al gaat GS op nato wellicht wat ver…maar why not)

1 like

Volgens mij mag deze ook wel onder de GS vallen

10 likes

wel ja, we staan ook Credors en Chronomasters toe, we zijn hier niet zo moeilijk… :smile:

5 likes

Weer eens een dagje met deze GS om de pols. Zo verfijnd :star_struck:. Ineens valt het licht op een bepaalde wijze de plaat en hoppetee:

31 likes

Helemaal eens met @illewoare en @Fate_Amenable_To_Change: de term “dresswatch” geeft hooguit aan dat je 'm om onder een net pak kunt dragen, maar er kan zoveel meer. Een diver draag je ook niet alleen als je gaat duiken, en een chrono draag je ook niet alleen naast het circuit of tijdens een ruimtereis.
Scroll een stukje naar boven in deze thread, en je ziet dat @Tobias zijn SBGW231 op een fraaie bracelet draagt, waarmee deze “dresser” een heel andere uitstraling krijgt.
Ik draag mijn SBGW231 op een soepele Moleqin strap, en alleen de komeet (ook wel bekend als “hond”) en een forse verbouwing weerhouden me ervan om hem de hele dag te dragen:

Die hond en die verbouwing vormen ook de reden dat de mijne in de blauwe rubriek staat, maar nu er wat licht gloort aan het eind van mijn financiële tunnel (oef) neig ik ertoe om hem lekker te houden.

15 likes

Er komt ook een nieuwe SBGW305. Andere kleur plaat en met stalen band.

https://www.instagram.com/p/CzYRXbcPzHw/?igshid=MTBmbHh1bWdmbXd0bg==

5 likes

Ik ben strakker in de leer dan @GMTplus1, dus nee, die mag niet onder de GS vallen. Je mag 'm hier van mij uiteraard wel posten omdat ie cool en onderscheidend is. :slight_smile: :+1:

4 likes

Ja mooi dat die band nu overal beschikbaar is. Zeer goede optie.

1 like

een beetje als de eeuwenoude rekkelijken en preciezen :smile:

1 like

10 likes

mooi horloge, maar die band… :thinking:

De SBGH323 is aangekondigd voor China. Buiten die geografische beperking verder geen LE geloof ik. Is dit nu de eerste keer dat ze een ‘Grand Cocktail’ wijzerplaat in een 62GS doen?

Vind hem wel mooi, en in ieder geval beter dan de recent aangekondigde LE voor ZO Azië met de knalrode variant van deze plaat in een bananenkast.

12 likes

Ik vind hem wel geslaagd. Moet wel zeggen dat ik dit type wijzerplaat wat schreeuwerig vind. Op mijn SDGM001 vind ik hem gaaf, maar die kost 10% van de GS

4 likes

Wellicht valt het mee in het echt? De textuur zal waarschijnlijk vooral in direct, fel licht duidelijk te zien zijn.

2 likes

Pfoe, die is tof. En GS kennende knalt de roodpaarse kleur er op de renders meer uit dan in het echt. Zou onderdeel kunnen uitmaken van mijn ideale collectie. Blauwe SBGK005 , de SBGW303 en SBGH323 :point_down:

12 likes

Zou zeker een mooi drietal zijn met leuke maar subtiele kleuren en heel verschillende kasten.

Wel twee horloges met hetzelfde uurwerk én Iwate wijzerplaat… Geen behoefte aan een Spring Drive en/of 9F quartz?

2 likes

Helemaal mee eens. Die kleur vind ik prachtig, maar i.c.m. met crème vind ik de SDGM001 ook geslaagder.

Het ideale horloge zou voor mij een SDGM001 wijzerplaat combineren met een handopgewonden spring drive uurwerk in een 62GS kast (en de ideale schoonmoeder bestaat evenmin want die zeurt niet).

4 likes