Laat je Grand Seiko zien IX

Hij is nu weg voor een grote beurt, wel GS prijs hoor

2 likes

Ik zie je al rond lopen

:rofl:

3 likes

Dat zijn andere wijzerplaten, chef. Deze hebben echt een fluted / gevouwen uiterlijk, terwijl de cocktail/grand cocktail van de presage en sbgm meer een soort overdreven sunburst zijn. Ik chargeer wat, maar ik wil er wel mee zeggen dat we misschien even moeten wachten met een oordeel tot we 'm in het handje hebben gehad.

gimp

Zo zag mijn SBGM er destijds niet uit, Henk. Da witte gij ook.

10 likes

Natuurlijk zijn ze anders, maar ze lijken verdomd veel op elkaar. Blauw geverfde wijzer er op en hoppa. Deze ga ik binnenkort in dit topic posten als GS.

Ik ben benieuwd hoe ze er in het echt uit gaan zien. Waarschijnlijk zitten er een flink aantal lagen lak op waardoor dat patroon een stuk minder prominent is in het meeste licht.

5 likes

Spring drive zeker wel, maar er moeten keuzes gemaakt worden :sweat_smile:.

Ik ben momenteel in Dubai en ik vraag me af als er ook midden oosten exclusieve uitgaves van grand seikos zijn?
Zo ja, welke?
Of welke andere grand seikos raden jullie aan te bekijken?
Mijn voorkeur gaat naar lichtere wijzerplaten met een wow effect.
Alvast bedankt!

Fijn om te horen dat jullie vinden dat het horloge ook casual kan :slight_smile: Soms vind ik het lastig om onderscheid te maken tussen mijn hype voor een horloge en het hebben van een realistisch beeld van eigenaarschap. Ik zie mezelf dit horloge nu wel dragen in een spijkerbroek, t-shirt en hoodie.

Een ander punt wat mij er vooralsnog van weerhoudt om voor dit horloge te gaan is de krasgevoeligheid van de zaratsu gepolijste kast. Ik heb nog nooit een GS in mijn collectie gehad en weet niet goed wat ik wat dat betreft moet verwachten. Wat is jullie ervaring als SBGW231 eigenaren met de krasgevoeligheid van de kast? En misschien nog wel belangrijker: Verpest zo’n kras meteen de beleving van het horloge?

Ik let goed op mijn horloges, maar wij hopen op korte termijn een eigen komeet aan te schaffen (Halley is overigens best een leuke naam bedenk ik me nu) en ik wil niet constant bang zijn dat ik mijn horloge beschadig

Die ziet er ook prachtig uit maar is wel meteen een flinke klap duurder. De SBGW231 zit net in mijn prijsrange als ik hem met korting of jong gebruikt aanschaf. Ik denk dat dat met dit model de eerste maanden na release lastig gaat zijn. Misschien is het later bijkopen van de beads of rice band de moeite waard als het goed blijkt te staan :slight_smile:

Zijn er vrijwilligers voor dit experiment? Nu ben ik ook benieuwd!

2 likes

Een kras op de elegance kast is minder storend dan op de vlakke facetten van een 44GS vind ik, maar het blijft het grote pijnpunt van veel GS eigenaren denk ik (incl mezelf). Je koopt ze omdat ze zo mooi afgewerkt zijn, dus je houdt ze liefst wel zo. Ik zou nooit een gepolijste GS als enige horloge kunnen houden, eerder eentje van de sportmodellen en dan deze erbij voor de rustigere dagen thuis of in gezelschap. Op die manier blijven ze wel mooi genoeg :blush:

Your mileage may vary natuurlijk zeggen ze dan :wink:

4 likes

De SBGJ233 is wel een leuke. Die vind je niet gemakkelijk bij ons. Is geen UAE exclusive maar die ligt er wel. Is ook geen lichte kleur maar ik vind deze wel apart en heel mooi.

Foto van internet.

11 likes

Krassen geen bezwaar. In tegenstelling tot 44GS of kasten zoals mijn ex, de SBGV245 had is het bij deze elegance lijn zo organisch van vorm dat hij geen eerste weinig krassen oploopt, maar ten tweede niet vies is van wat Wabi sabi.

Het is oprecht één van mijn favoriete horloges waar ik ook rustig mee op reis ben gegaan en waar ik mee heb staan tuinieren. Allemaal prima.

Honden moet je opvoeden.

Ik heb geen 19mm canvas band, maar kan hem morgen wel even op een nylon single pass gooien. Kom ik op terug.

1 like

Er schiet me niets te binnen. Op Plus9Time kun je volgens mij ook niet op regio zoeken. Wellicht dat het Midden Oosten bij Grand Seiko onder Azië valt.

Oef… 🫣 Een soort bastaardkind van een Chopard Mille Miglia en een AP Royal Oak Offshore :zipper_mouth_face:

1 like

Inderdaad, maar ik heb deze serie ergens altijd wel leuk gevonden. Alleen veel te groot met 46mm en dan ook nog zo’n chunky kast.

Hoeveel kunnen ze er hier per jaar van verkopen? En dan wel al die engineering doen voor het kunnen maken van de keramische schalen en banden. Ik begrijp niet dat Grand Seiko dit ooit heeft ontwikkeld en in zijn assortiment heeft. Maar dat is denk ik dankzij de enorme fabricagekennis van moederbedrijf Seiko. Dan kun je je dingen veroorloven. Zoals het maken van al je eigen onderdelen, tot aan je eigen quartz kristallen aan toe.

En dat maakt Grand Seiko weer een gaaf merk.

3 likes

Bij mij gaat hij binnenkort weer terug op de BoR.
Vind ik sportief en ook wel dressy/klassiek.

De bijbehorende zwarte croq draagt ongelofelijk fijn, maar vind ik wat saai. Ik heb er liever een shell cordovan n4 van venblenist op en dat staat en draagt m.i. super. Casual en sportief.

Dus dit horloge heeft meerdere gezichten.
(Alhoewel je de onderkant niet ziet als je het horloge draagt is dat zeker ook het aanzien waard😉).

Ik ben er (en de banden) heel blij en tevreden mee.

30 likes

Die BoR staat echt ongelofelijk goed :ok_hand:

3 likes

:point_up_2:

2 likes

Dankjewel voor te antwoorden, welke Asia specials zijn er?

Bij normaal gebruik valt het met de krasgevoeligheid mee. Ik heb 'm nu ruim een jaar en in die tijd is er naast de al aanwezige swirl geen kras bijgekomen.

Mijn onvolprezen SBGA211 Snowflake heb ik met aanzienlijke gebruikssporen gekocht. Op die kast vallen dergelijke krasjes minder op. Voordeel van zo’n vrij intensief gebruikt horloge is dat je 'm zonder scrupules de hele dag kunt dragen, want een krasje meer of minder maakt niets uit & de wijzerplaat, wijzers, vormgeving van de kast e.d. worden er niet minder aantrekkelijker van.

Voorbeelden:

• In de auto van het wildreservaat naar het vliegveld van Zambia sprak ik met een professionele natuurfotograaf. Hij sprak zijn verbazing uit over het feit dat de camera’s en lenzen van hobbyisten (zoals mijn spullen) er onberispelijk uitzien, en vroeg zich af of wij die spullen wel gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn.
  • In de pauze van een optreden bekeek ik de saxofoon van Benjamin Herman, een van Neerlands beste jazzsaxofonisten. Verrassend dat hij er überhaupt een zuivere noot mee kon spelen want de vellen hingen erbij (de sax is inmiddels gereviseerd).
    Mijn devies: koop een mooi horloge en gedenk het 11e gebod: GIJ ZULT GENIETEN.
10 likes

Ik heb een oyster stijl OEM band onderweg voor mijn Skyflake maar als ik dit zie twijfel ik oprecht of dit niet de meer onderscheidende (of: betere) keuze was geweest. Een echte looker :ok_hand:

Maar die past er niet op volgens mij

Twee minuten deskresearch leert mij: volgens mij ook niet :slightly_smiling_face: Maar het was wel een heel goeie look geweest.

1 like