Niet alleen de wijzerplaat maar ook de wijzers zelf maken voor mij het verschil. Al ben ik niet snel een voorstander van titanium, maar ik verwacht dat GS dat aardig in de vingers heeft.
Erg mooi horloge! 
Niet alleen de wijzerplaat maar ook de wijzers zelf maken voor mij het verschil. Al ben ik niet snel een voorstander van titanium, maar ik verwacht dat GS dat aardig in de vingers heeft.
Erg mooi horloge! 
SLGA019 onlangs gepast. Echt een heel erg gaaf horloge. De bijzonderheid van zo’n wijzerplaat in het echt om de pols, heb ik online nog op geen foto of video echt tot zijn recht zien komen. Die moet je echt zelf ervaren. Maar ook de kast is erg mooi en klopt gewoon helemaal. Je ziet echt dat erover is nagedacht.
Het enige minpuntje is dat ik het toch wel erg veel geld vind. Op zich is het natuurlijk een prachtig horloge en gelet op wat andere merken binnen deze prijscategorie bieden, is het ook nog wel te verantwoorden als je kijkt naar de afwerking en de innovatie hierachter. Tegelijkertijd zit je qua budget ongeveer gelijk met bijvoorbeeld verschillende JLC’s zoals de Reverso Tribute, die ik ook al heel lang op mijn wensenlijstje heb staan. 
De SLGH019. Helemaal objectief ben ik niet
De wijzerplaat is betoverend mooi 
En wijze woorden van @HouwelD
Ik zag onlangs een video ervan van time & tide waar de high beat inkwam en daar was hij echt fantastisch mooi. Een paar screenshots:
Dank je wel - kan me daar alleen maar bij aansluiten 
Ik heb SLGH019 nog nooit in the flesh mogen bepotelen en Suwa sprak mij in het echt niet aan - de wijzerplaat neigt (onder zowel kunst- als daglicht) imho te veel naar zwart en de Evolution 9 wijzers zijn niet mijn smaak. Ik ben voor een 62GS gegaan om mijn titanium honger te stillen.
Gaaf dat je hem hebt kunnen passen! Die wijzerplaten moet je inderdaad in het echt beleven en dat geldt eigenlijk voor het gehele horloge. Alleen in staal vind ik ze te zwaar.
De prijs is inderdaad een dingetje. Voor die prijs kijk ik ook naar Zenith (en houd je nog geld over), JLC enz. Maar ik vond ze comfortabeler dan de Defy bijvoorbeeld, minder topzwaar. En de uurwerken zijn een stuk meer high end dan JLC en eigenlijk goedkoper, als je ziet hoe JLC de laatste tijd zijn prijzen omhoog gegooid heeft. Ze zitten hoger dan Omega en in Rolex gebied, maar de afwerking is beter en de uurwerken zijn wat geavanceerder.
Dus absoluut gezien is het heel duur, relatief gezien is het nog niet zo gek allemaal. En gelukkig zijn het geen LE’s, dus er valt gemakkelijk aan te komen onder de catalogusprijs 
Snap ik helemaal. Mijn ultieme GS op dit moment is een titanium 62GS, maar dan met het nieuwe spring drive uurwerk van de Suwa (en daardoor platte caseback) en een evolution 9 stijl band met wat strakkere hoeken en geen gepolijste lijnen erin. Gooi er gerust de blauwe suwa wijzerplaat in, maar zolang het maar een kleurtje is ben ik blij.
Of omgekeerd gezegd: de SLGA019 met een 62GS kast 
Een mens kan maar dromen… 
Muah, er worden zo veel GS modellen gelanceed dat deze combo slechts een kwestie van tijd is 
Het uurwerk erin zie ik nog wel gebeuren. De look van de banden upgraden gaan we nog wat op moeten wachten vrees ik 
Ik vind dit een hele moeilijke keuze. Vandaar dat ik hem zelf ook nog niet heb kunnen maken, ook al heb ik er net als jij vaak naar gekeken.
Het uurwerk van de high beat is natuurlijk prachtig. En de wijzerplaat ook. Maar de Spring Drive is super accuraat, en heeft 5 dagen power reserve! Maar is minder mooi, alhoewel ook wel weer uniek met de frosted look. Alleen de wijzerplaat van de Spring Drive komt op alle foto’s die ik ervan gezien heb maar matig over, en soms zelfs ronduit lelijk en goedkoop glimmend door de zilveren laag onder het blauw (denk ik). De wijzerplaat van de High Beat is geweldig.
Maar ik heb al een blauwe Spring Drive, namelijk mijn SBGA105. Dat is een Spring Drive 9R15 (nauwkeuriger dan standaard), met een prachtige diepblauwe wijzerplaat, en een unieke 57GS kast. Dus zolang ik die heb / houd, komt geen van deze E9’s erin.
En over de prijs van deze E9, kijk hoe nieuw de uurwerken zijn, en hoe goed, en hoe goed de afwerking is, het is veel geld, maar alle euro’s waard denk ik.
En dat doet me denken, dat maakt mijn SBGA105 eigenlijk tot een koopje. Want ik vind hem aantrekkelijker dan de E9 serie, en hij kost nog minder ook! Dus win-win!
Ik heb op de titanium high beat gestemd.
Een titanium GS draagt en oogt vind ik geweldig, ik geniet na bijna 4 jaar nog steeds van de Snowflake. En hoewel een Spring Drive mij als nauwkeurigeheidsfreak beter bevalt, vind ik de techniek van het nieuwe high beat uurwerk geweldig. Hoe vaak wordt er nu een nieuw echappement op de markt gebracht? De afwerking is ook nog eens prachtig.
Dat vind ik wel jammer aan het nieuwe SD uurwerk, het glide wheel kan je maar slecht zien als je dat met de “gewone” 9R65 vergelijkt.
Heb op de springdrive gestemd, zijn beide prachtige horloges maar de springdrive techniek wint het voor me.
Vind alleen het uurwerk een stuk minder fraai om te zien dan het 9r65 uurwerk.
Ik vind de Spring Drive ook veruit het beste uurwerk qua techniek en specs. Looks is discutabel, maar ik vind het wel unieker dan de High Beat. Zet gelijk welk zwitsers merk erop en je zou het geloven, terwijl bij de SD het echt GS is. Maar dat is smaak. Voor mij is’t qua looks een gelijkstand 
Zeker waar, qua innovatie kan het tellen. Ik lees wel verhalen van problemen met accuraatheid, het blijft delicate mechaniek ivm het robuuste Spring Drive.
Ik heb kortstondig de Omiwatari gehad en daar vond ik het eigenlijk wel heel smaakvol, niet te vatten op foto’s. Ik denk dat de foto’s de plaat niet tot zijn recht laten komen en het in het echt subtieler zal zijn en enkel glinsterend vanuit een bepaalde hoek. Maar ik zou het moeten zien. Hoe dan ook is de Iwate de mooiste denk ik en zeker tijdlozer.
De SLGA met de Iwate plaat zou perfecte combi zijn… maar helaas zal dat nooit gebeuren. Dus ik ga voor de looks en neem de Iwate 
Ook prachtig en zeker uniek! Pas verkopen als je er een vervanger voor hebt is mijn advies.
Akkoord… dit pakket vind je nergens voor die prijs. Voor mij is het een concurrent voor de nieuwe IWC Ingenieur en eigenlijk is dat zelfs geen discussie. Je zou moeten gek zijn om de Ingenieur te kiezen imho.
12.000 CHF gek zou je zijn… Wat een prijs. Gesloten caseback. En een matige wijzerplaat. Wel 120 uur power reserve, wat best knap is voor een redelijk dun mechanisch horloge. Voor de rest? Graag de Grand Seiko’s!
15.000 als je titanium zou willen… kwestie van appels met appels te vergelijken 
Ik vind die Ingenieur met die groenige petrol plaat wel erg gaaf hoor. Maar niet 15K gaaf… voor 7 a 8 zou ik hem best willen.
Maar genoeg hierover, Grand Seiko’s willen we hier zien!