Ze hebben alleen het issue met het glas gefixt en de lugs iets anders gevormd. Aan de proporties is niets veranderd. Op zich is dat jammer want 2mm dunner zou zeer welkom zijn geweest.
Ik meende te zien dat de bezel een tandje anders gevormd was, en met een wijziging van de lugs kan ook de ronding van de kast wat anders geworden zijn, al zie ik dat nooit fatsoenlijk aan foto’s. De bracelet schijnt wel anders te zijn dan die van de SBGW235. Maar tot ik 'm in handen heb en naast de 231 kan leggen is het moeilijk beoordelen van afstand.
Vanaf tien centimeter voor het horloge met een 30mm lens zo uit de camera laten rollen levert wel degelijk een vergroting op, ook al kom je niet dichtbij genoeg om het een detailfoto te noemen. Ook heb ik genoeg lenzen in handen gehad die binnen de 30cm al helemaal niet scherp wilden stellen, dus 10cm is macro genoeg.
Evengoed levert het foto’s op die niet bepaald vergevingsgezind zijn, tenzij je tijd in nabewerking gaat steken.
Onlangs een nieuwe 231 aangeschaft. Met bubbels. Teruggaan en bijleggen op een 301 zouden wel hele dure bubbels worden. Voorlopig geniet ik lekker, ondanks bubbels die ik niet zie als ik ze niet wil zien.
Ik vind het verschil in list price wel meevallen. 231=4600 euro, de 301=5100 euro. Met inachtneming van een kleine prijsstijging die bestaande modellen waarschijnlijk voor hun kiezen gekregen zouden hebben is de 10% meer van de 301 te overzien. En het zorgt er ook voor dat 231 hun prijs op de 2ehands markt wat beter houden, met die 500 euro extra ruimte voor de 301 versie.
Na een val op een houten vloer, met als gevolg 2 grote doffe vlekken op de zijkant, is mijn Snowflake eindelijk terug. Volledig nagekeken en zijkant terug bijgewerkt. Ben zeer tevreden met het resultaat en het feit dat hij terug is.
Ik woon in een provincie stad in West-Vlaanderen, België, dus geen Grand Seiko AD. Ik had mijn Seiko verdeler, die ik goed ken, om raad gevraagd en hij kende de juiste persoon ervoor. Mijn Snowflake is teruggekomen in deze verpakking:
Van alle GS’en blijft SBGA407 met afstand mijn favoriet. Omdat OEM staal op zich laat wachten deze beads-of-rice erop gezet. Ben zeer tevreden over deze combinatie en het was de eerste die mijn betere helft in positieve zin opviel
Nog eens een poll, omdat het alweer eventjes geleden is. Een beetje terug heb ik de night birch kunnen passen en was ik best onder de indruk van de Evolution9 in titanium. Een platte caseback is een ondergewaardeerde eigenschap van een horloge mijns inziens en iets waar veel GS modellen nog kunnen op verbeteren
Dus zat ik even te mijmeren welke ik zou nemen van de titanium E9’s, moest ik mezelf ooit voor de keuze zetten. Zwart heb ik al in de horlogedoos, dus mag het blauw zijn. High Beat vs Spring drive, Iwate vs Suwa. Wat zouden jullie nemen?