Prachtig horloge!
Misschien wel het mooiste horloge wat ik heb.
Toch ga ik deze verkopen. Voor mij net iets te groot.
de japanse tuin power reserve op deze wijzerplaten. Dat is een kunstwerk op zich. Prachtig.
Ja die blijven veruit de mooiste! Spijtig dat we niet alles kunnen houden he 
Ik doe het met deze vandaag!
In het artikel staat dat het horloge in januari 2024 beschikbaar komt…
Ja klopt, maar ik zag in de US-store dat een pre-order mogelijk was. Vandaar.
Mooie klok!
Lijkt me ook een fijne soepele lederen band.
Wat is het?
Een van de mooiste! (en een van de meest ondergewaardeerde).
Prachtige wijzerplaat 
Klopt, dat is een donkerbruine Pueblo slim van Delugs. Die SBGY kast laat geen dikke straps toe, of het moet met een gebogen springbar zijn. Deze past er mooi tussen 
Volgend jaar is het 10 jaar geleden dat deze sbga103 in 2014 in Basel gelanceerd werd in een limited edition van 500 stuks. Grand Seiko heeft nooit meer een model in deze kastfamilie uitgebracht. Alleen de 8 days sbgd201 heeft er wat trekjes van.
Zijn broer, de sbga105 met blauwe wijzerplaat is nog steeds te koop trouwens. Dat is ook een le van 500. In vrijwel nieuwstaat.
Welles.

Overigens hoefde hij voor mijn niet per se gefixt, maar ik ben nu wel geneigd op jacht te gaan naar een SBGW235 bracelet.
Geweldig horloge maar mij zouden die bubbels onder het glas te erg storen.
Maar goed, ik geef best veel om de afwerking van horloges.

Gelukkig heeft GS het gefixt met de SBGW301
Ik zie hier geen bubbels?

Ja, stel je voor dat ze rondom het hele glas zichtbaar zouden zijn…
Op fora zijn er overigens veel eigenaren te vinden die aangeven dat de bubbels naar verloop van tijd zichtbaar worden.

Ik lust wel een bubbeltje
Ik had ze ook zonder rode cirkel wel uit de macrolens zien rollen, maar het punt is dat als ik het horloge niet onder macro fotografeer, ik ze niet zie.
Deze discussie hebben we te uit en te na gehad, en ik ben daarin niet opgeschoven.
Ik zou 'm graag eens in de handjes willen hebben, want als er iets aan de proporties of bezel gewijzigd is om het non-probleem van die bubbels op te lossen is het goed mogelijk dat ik de 231 prefereer.
Zoals gezegd, alleen zichtbaar onder specifieke hoeken, met specifieke lichtinval, en door de macro lens.