Laat je Grand Seiko zien IX

Heerlijke GS inderdaad, echt een alleskunner! Imho het mooiste op de stalen band :blush:

1 like

Bedankt, inmiddels op staal inderdaad :slight_smile:

1 like

Ja die ruimte heb ik ook op mijn SBGH291 maar stoort mij totaal niet
De sluiting is idd een hork, maar begin hem te accepteren. Hahaha.

6 likes

Doe hem eens af, leg 'm eens op z’n zijkant tegen een mooie donkere achtergrond, met licht wat via een lekkere hoek op de plaat valt, wel indirect. Kijk dan nog eens of het echt zo onmogelijk is. :slight_smile:

Yup. Maar hoe slecht je foto’s ook maar mogen worden, het horloge is prachtig. Gefeliciteerd man!

2 likes

Dankje!

Ik moet zeggen dat mijn nieuwe iphone 15 het zeker niet beter doet dan de 12, integendeel. Goed licht hebben we wel, maar ik zal eens de camera moeten bovenhalen. Als ik eens zin en tijd vind :wink:

Zoiets dan? Nog steeds telefoon, maar toch alweer een ander beeld :slight_smile:

Interessant functioneel detail: bij de 007 en de 013 hebben ze de wijzers een tikje donkerder gemaakt. Bij veel licht merk je het niet, maar in gedimde situaties of op grijze dagen zorgt dit voor wat extra contrast.

Je leest er niets over, wat me verbaast bij zo’n populair model. Maar als je het weet, zie je het op de productfoto’s ook. Typisch GS weer, zo’n eigenaardigheden.

28 likes

Zo ontzettend mooi in alle eenvoud en complexiteit.
Ja, dat past bij GS in eenzelfde zin.

2 likes

De twee LEs bij Watches of Switzerland zien er in het echt behoorlijk anders uit dan op de GS renders. De kleuren neigen meer naar pastelversies van de renders, dus bijvoorbeeld niet zo groen als een limoentje. Wijzerplaten zijn niet gestempeld, maar guilloché.

Zowel paars als groen erg funky en cool, antraciet een beetje… gewoontjes.

20 likes

Ik sluit me hier van harte bij aan. Los van textuur: de paarse is stiekem een klein beetje wat ik van mijn Shunbun had verwacht. Af en toe mag een tikkeltje minder understatement van mij wel en deze slaan de plank voor mij zeker niet mis :ok_hand: :star_struck:

3 likes

Apart. Ik zie wel graag eens een kleurtje, maar dit is toch net een beetje te :sweat_smile:

Er zal vast wel een publiek voor zijn natuurlijk :slight_smile:

5 likes

Vandaag ook bij Grand Seiko aan de New Bond Street geweest. Daar voor het eerst de Shunbun gepast - vind dat ook echt een knaller zeg. Echt prachtig. Vind alleen de gepolijste vlakken op de stalen hi-beat 62GS mooier.

Dat sowieso - deze gaan als zoete broodjes en zijn waarschijnlijk over een week - misschien twee - allemaal weg. Deze paarse bijvoorbeeld was gereserveerd.

Overigens in beide winkels zeer goed geholpen door echte GS nerds :+1:t2: Over roze gesproken, mevrouw Kind of Blue heeft een mooie Seiko Cocktail Time ‘Bellini’ gescoord (geen eigen foto).

21 likes

Inderdaad interessant. Had dat nog niet eerder (bewust) gezien of gehoord. Heb je dit zelf vastgesteld met een ander horloge ernaast, of op een andere manier vernomen?

En als de 007 en 013 dit hebben, zal dit vast ook gelden voor veel andere modellen zoals de 005, 021, e.v.a. modellen met lichte wijzerplaten uit de SBGY reeks?

1 like

Dit is ook bij een wit quartz model gebeurd, refnr even kwijt

2 likes

SBGX095/295

16 likes

En jij denkt dat GS een vast stramien volgt….:joy::joy::joy::joy:

17 likes

Het viel me op toen ik hem thuis om had. Bij nader inzien zie je het ook productfoto’s of in reviews op Youtube. Bij de 003 / 005 bv zie je dat dan weer niet. Het hangt echt van de leesbaarheid af, blijkbaar is die golfjesplaat niet de meest contrasterende met gepolijste wijzers :blush:

1 like

Ik ben wat aan het klooien met de betaalde versie van Chat GPT, en heb een GPT gemaakt waar je allemaal Grand Seiko gerelateerde vragen aan kunt stellen. Het tunen kostte wat tijd, en ach het is allemaal niet perfect, maar wel lachen. Ik denk dat je er wel een Chat GPT account voor moet hebben (gratis kan mogelijk ook, weet ik niet), maar probeer het eens:

Hmm, misschien heb ik hem een beetje stuk gemaakt. Ik krijg steeds error analyzing, en hij lijkt ook geen algemene info meer te spuien. Te druk op de OpenAI servers denk ik?

2 likes

Je moet helaas een account van de betaalde plus versie hebben

De NA van deze week…

36 likes

Ok, nou ja, dan is hij voor wat minder mensen toegankelijk. Helaas. Maar verwacht er ook niet teveel van. Ik merk dat ook de betaalde versie vooral slecht is met cijfers. Het blijft dan ook een taalmodel. Maar het is best leuk om uit te proberen welke vragen je hem kunt stellen. Je zou er enorm veel data in kunnen stoppen, en dan kun je die data gewoon ‘bevragen’.