Dankje!
Prachtig
Prachtig! Het GS logo lijkt te zweven
Wat een prachtige GS Jasper! Van harte.
Dank!
Heerlijk die details inderdaad. De sbgy’s zijn echt een mooie en ondergewaardeerde reeks!
Gister en vandaag.
Die plaat is zo bizar mooi.
Wat ik een hele grote verbetering vind is dat de gangreserve geen aparte achtergrond heeft, maar mooi op de plaat zelf geprint is.
De indices zijn zo goed afgewerkt dat het net juwelen zijn.
Het enige nadeel aan dit horloge is de band en sluiting.
De band heeft veel te veel ruimte tussen de links en de sluiting is veel te dik en echt een after thought. Gewoon copy/paste van Seiko.
denk dat het facet-randje op de lugs dit wellicht ook wat optisch versterkt, vind de ruimte tussen de lugs niet schokkend
Heb er even een foto van gemaakt. 1.5 mm tussen de links vind ik te veel.
Voor dit horloge en deze prijscategorie is de band echt ondermaats. Nu zeg ik niet dat het een hele slechte band is, maar het kan vele malen beter.
De banden van Rolex zijn in dit opzicht best in class. Zelfs Tudor maakt een betere band.
Maar dan heb je niet zo’n plaat en uurwerk.
oops! verkeerd gelezen… dacht tussen de lugs
Daar is het tiptop in orde!
1,5 mm. is best wel veel. Daar kan je niet meer voor argumenteren dat het is zodat er geen haartjes tussen geklemd blijven
Steel Reef heeft er alvast geen probleem mee.
Doen er al bijna 2 jaar over om deze uit te brengen
Dit is wel een hele mooie oplossing. Helaas nvt op de duiker. Ik hoop dat GS een nieuwe sluiting ontwikkelt voor de volgende duiker en deze ook op dit model past.
Een beetje articulatieruimte tussen de links vind ik op zich niet slecht.
Ik vind het alleen niet mooi als er meer ruimte is tussen de endlink en eerste schakel, dan tussen de schakels zelf. Dat had ik voor met de titanium band van de sbga415. Met de eenvoudigere 3delige band (gs gmt quartz bv) had ik dat niet.
Maar de sluitingen van Rolex vind ik ook niet echt fantastisch. Ik vond ook geen goeie fit door het gebrek aan halflinks en de sluiting is van opzij ook niet om aan te zien imho.
GS
Rolex
Ik vind alles tesamen de Tudor BB58 band de beste die ik tot nu toe gehad heb. Ik ben heel benieuwd naar de 54, daarvoor sta ik op de wachtlijst.
De 58
Dus het is nergens perfect. De duikersluiting is wel helemaal niet goed te praten. Maar als je die al zou kunnen vervangen door een standaard evolution9 sluiting zou het al een hele verbetering zijn denk ik
1,5mm tussen de links is gewoon een ontwerpkeuze. Ze kunnen ook prima banden maken zonder licht tussen de schakels, zoals bij mijn credor. Maar als er bij grand seiko 1,5mm tussen zit dan ga ik er vanuit dat het niet is omdat het een slecht product is, maar omdat iemand heeft bedacht dat dat een goed idee is.
De glidelock is erg goed en ze sluiten zoals een deur van een G klasse.
Daarnaast zijn de Rolexbanden gewoon rete strak.
Een niet zo goede imo. Er zit gewoon te veel speling op. Maar nogmaals. In mijn opzicht.
En…
Zeg ik ook helemaal niet, maar het kan beter.
Dat is ook echt het minpunt. Met de band kan ik heel goed leven. Het ging mij meer om de vergelijking in deze prijsklasse.
Zitten allemaal anders vast aan de sluiting, maar ben nog op zoek.
Klopt 100%. Deze dials en uurwerken vindt je nergens anders. Ik ben trouwens heel blij met het horloge. De rest van de collectie is jaloers op de polstijd die deze krijgt, maar een beetje kritiek moet kunnen.
Voor deze GS heeft mijn Explorer 2 moeten wijken, dus dat moet genoeg zeggen
Gefeliciteerd! Wat een heerlijke klassieker!