Laat je Grand Seiko zien IX

Mooi model hoor, ik heb 'm al drie jaar op het oog sind ik 'm op de site van Seiyajapan zag.

Terecht. :slight_smile:

1 like

Aangestoken / geïnspireerd door wouter (@wouterwatch) post ik deze weer eens.
Dit is de SGBX319 (enige gelijkenis, maar verschil in kast, afmetingen, indices).

25 likes

Dank voor de inspiratie, zal mijn Skyflake daar weer eens op zetten :ok_hand:t2:

26 likes

Is inderdaad een hele mooie combi! Ik vind de Elegance kast ook geweldig dragen en icm die Iwate lichte wijzerplaat helemaal top.
Ik heb nog de SBGK005 liggen, maar deze komt er misschien wel een keertje erbij! :sweat_smile: Nog een GS op de wishlist!

1 like

21 likes

Heerlijk.
Die ga ik weer bestellen in Japan, nu de VC weg is.

1 like

Welke type is dit?

SBGA373

Heel mooi zeg! Gaaf!

1 like

Zijn er members die zowel een SBGX261/3/5 als een The Citizen Chronomaster (AQ4020-54Y) hebben (gehad)? Welke van de 2 heeft jullie voorkeur?

Ik ben zelf van de mechanische horloges, maar wil er wel 1 HAQ bij hebben voor de grab and go. Het gaat echt alleen om deze 2 modellen, andere suggesties zijn niet nodig.

Alvast dank! :facepunch:

1 like

Ik heb de SBGX261 een tijdje gehad en kan hier louter enthousiast over zijn.

2 likes

Uiteraard, post even aangepast.

Ja, de Chronomaster voor het betere uurwerk en de solar, de SBGX’en voor de looks en afwerking en matchende kleur datumvenstef

4 likes

Ik wist niet dat deze bestond. Ongelofelijk mooi!

1 like

Dank je en zo ver bij mij bekend ben ik ook de enige op HF met dit horloge.

1 like

Band lijkt alleen de verkeerde maat want ik zie de bandpinnen zitten.

Gewoon houden dan!

Binnenkort ben ik hier weer terug in het gezelligste draadje van het forum. :+1: Deze keer een 9F82 met champagne plaat in titanium 40mm behuizing, de SBGV229.

Batterij moet wel worden vervangen. Ik wil dat zelf doen. Ik twijfel alleen nog ivm waterdichtheid of ik het toch niet bij een juwelier laat doen. Het uurwerk zit zoals wij weten in z’n eigen stofvrije behuizing en de batterij erbuiten. Dat is dus verder geen probleem om zelf te doen.

Wat zouden jullie aanraden?

26 likes
3 likes

:grin: Die tijd is al…de secondewijzer loopt momenteel al eens per 2 seconden.

2 likes