Mooie ! Dan duurt wachten tot woensdag lang
Prachtig.
Ik heb weer mega GS jeuk.
Als iemand 'n GS wil inruilen op mijn Seamaster in 't blauwe, dan hoor ik 't wel.
Toch denk ik dat deze er op termijn uitgaat. Binnenkort willen we een huis laten bouwen, dubbel gevoel dus…
Prioriteiten.
Wel zonde m te verkopen, mooi horloge!
Ik vind de kast te dik, maar van de voorkant bezien is dit een van de mooiste Grand Seiko’s die ik ken.
Zo mooi hoe de “GMT wijzer” verdwijnt.
Zonde! Ik mis ‘m wel eens, maar een mens kan niet alles houden hé
Nee, wel een SBGV239 gehad, en nu de grotere broer van de SBGX, de SBGP011 in de kist, allebei met 9F uurwerk. Daarnaast ook nog een SBG245 gehad, en een Washi Paper AQ4020-54Y gehad, waarbij die is geupgrade naar een AQ4100-06W “Ibuki”.
Even wat plaatjes.
Huidig:
Exen:
Bevindingen:
De manier waarop een 9F quartz tikt doet mij veel meer dan de manier waarop een Chronomaster tikt. Dat zit 'm niet in de uitlijning, maar in de dubbele tik, die er voor zorgt dat een Grand Seiko wijzer veel zwaarder “valt”.
De uurwerken van Citizen zijn, los van dat feit, technisch superieur in die zin dat ze een perpetual calendar hebben en bovendien maar +/- 5 seconden per jaar doen. In jouw geval kijk je naar een Eco-drive, en dat is ook erg fijn, omdat je geen batterij wissel meer hoeft te doen.
Grand Seiko 9F quartz heeft om de drie jaar een nieuwe batterij nodig. Ik vind dat ze wel door hadden mogen ontwikkelen om daar vijf jaar van de proberen te maken.
Qua afwerking zijn ze allebei erg goed. Zeker op vergelijkbare hoogte. Toch geef ik de voorkeur aan Grand Seiko voor de indices en wijzers, die fonkelen veel meer dan bij de Citizen. Evengoed is Duratect titanium van Citizen super spul. Knalhard, superlicht, mooi van kleur.
De reden dat ik de Chronomaster Washi niet mis en mijn SBGV239 wel is omdat de transparante laag bovenop het washi papier zichtbaar was, en strepen vertoonde in bepaald licht. Ik trok dat niet, dan wint de eenvoud van een recht op en neer dial. De Ibuki maakt dat wel goed, en is een beter horloge, in mijn optiek.
Daarom zou ik deze overwegen als alternatief voor de Washi versie:
Die koop je nieuw voor 1600 ballen uit Japan. De AB9000-52A.
Ik zou de SBGX259 overwegen, als ik er eentje kon vinden. En nogmaals de AB9000-52A. Geen dank.
Dank voor je tijd en uiteenzetting. We gaan even windowshoppen op C24!
Uit nieuwsgierigheid, waar neig je naar?
Mocht het een Chronomaster zijn, of een The Citizen, dan heeft Sakura Watches een mooi overzicht van die collectie. Ze voeren iets van 50-60 modellen als ik het niet verkeerd heb.
Trouwens, er schoot me nog een geweldig 9F quartz model te binnen:
De SBGX331 in elegance kast. Ik geloof dat één forumlid er eentje heeft. Ik zou mijn sportmodel er zo op inruilen, vrees ik.
Hele mooie unit. Foto’s doen al te vaak geen recht aan een GS’en en voor deze geldt dat des te meer.
Klinkt herkenbaar, ik wil nog graag een Mistflake of toch alsnog weer de sbgw253 van @amusicar maar momenteel druk bezig met de financiering van nieuwbouw rond te krijgen. “Dus geen spaties” zoals we dan zeggen.
De 253 is er nu nog! Maar het huis gaat voor natuurlijk.
Vandaag draag ik de sbga103 weer, die draag ik de laatste tijd veel. Ook omdat de 252 en 253 en sbga105 te koop staan, en ik daar nu geen extra gebruiikssporen op band of kast op wil lopen.