Laat je Grand Seiko zien IX

Er hebben ondertussen al heel wat Japanse schoonheden in jouw ‘couch’ gelegen :wink:

2 likes

Haha…I wish :smiling_face:

1 like

Prachtig!

Nog maar eentje dan…we zitten duidelijk middenin onze honeymoon fase :sunglasses::slightly_smiling_face:

27 likes

Hier ook maar eens vragen; kennen jullie andere merken behalve GS en The Citizen die gefacetteerde wijzers gebruiken?

1 like

22 likes

Een mooi verhaal, en ja, ik ben een fanboy. Maar het is mooi om te lezen hoe hij de verschillen tussen Japan en Europa / Zwitserland ervaart. Met de contrasten in Japan.

4 likes

Hier ook absolute fanboy. Mooi leesvoer voor zometeen. Dank voor het delen. :+1:

1 like

27 likes

27 likes

Mooi artikel. Bedankt

Dat kan ik je niet kwalijk nemen als je dat horloge bekijkt :wink:. Echt prachtig :+1:

1 like

Wauw wat een artikel. Ik was al verliefd op seiko en grand seiko, heb ook de geschiedenis op hun site al meerdere keren doorgenomen maar dit artikel doet er nog een schep bovenop :blush:.
Echt prachtig hoe ze werken en de visie dat ze hebben als bedrijf en de passie voor hun product echt prachtig!

The Japanese attention to detail becomes clear when you see how the markers of these watches are done. Once again, a technique that I’ve never seen before. There are no CNC machines or computer-controlled diamond-cutting tools here; instead, the markers are cut and polished by hand using a rotating drum

Echt nice van het begin tot het einde, echt respect :muscle:

3 likes

39 likes

Mooie wijzerplaat en coole combo :ok_hand:

1 like

Prachtig vastgelegd :ok_hand:

1 like

Dank U :+1:

Wat ik nog niet eerder had gezien is dat de verdiepte power reserve een hele extra wijzerplaat onder de zichtbare wijzerplaat toevoegt. Ik heb me wel eens vaker afgevraagd hoe ze die power reserve maakten, maar ik had nog nooit een foto gezien van de fabricagestadia waarbij deze power reserve plaat apart was opgenomen.

Ik vind de power reserve van de Spring Drives een kunstwerk op zich. En ik begrijp nu ook beter waarom ze geld kunnen besparen door de power reserve gewoon op de hoofdplaat te drukken, in plaats van de verdiepte versie voor de iets duurdere series met een hele aparte tweede wijzerplaat voor de power reserve.

21 likes

Verdiept blijf ik ook het mooist vinden

20 likes

En verdiept, dubbel logo, en champagne wijzerplaat helemaal :slight_smile:

Ik vond de SBGA001 voor mijn pols iets te groot vallen, maar het blijft een prachtig horloge.

1 like