Laat je Grand Seiko zien IX

Het kan aan mij liggen maar bij GS vind ik allerlei complicaties juist minder aantrekkelijk. Wat GS zo uniek maakt zijn de mooie wijzerplaten en scherpe afwerking, kasten etc. De details dus. Ik denk dat een maanfase etc. hier afbreuk aan doen.

Plaatje voor de sfeer.

29 likes

De uitdaging is om balans op een wijzerplaat te vinden. Persoonlijk vind ik veel van de huidige “GS” wijzerplaten te leeg. Het hoeft niet vol, maar de balans moet goed zijn. En dat betekent niet dat alles symmetrisch hoeft te zijn. Ik had een Credor die zo asymmetrisch was als wat, maar die voor mij een prima balans had.

Maar een maanfase op een Grand Seiko? Ik weet het niet. Wel op een Credor, maar die zijn er al lang, ook met Spring Drive. Dit is dan wel weer een hele bijzondere die ik tegenkwam. Een Credor Spring Drive moonphase van de Micro Artist Studio. Waarschijnlijk in platina:

11 likes

Magnifiek mooi :ok_hand: Ik heb jaren geleden een GBLL998 geprobeerd die spring drive, moonphase en (naar mijn mening) één van de mooiste asymmetrische wijzerplaten verenigde:

Ik merk dat het ineens weer kriebelt :slightly_smiling_face:

12 likes

Mag niet hopen dat er een GS micro seizoenen complicatie bij komt :see_no_evil: Less is more :+1:

6 likes

Echt een mooie :wink:

Klopt inderdaad. De SBGY027 :blush:

Nog een mooiere foto van eerder:

35 likes

Die band staat 'm goed :ok_hand:

1 like

31 likes

Wauw prachtig :wink:. Een GS quartz is mijn volgende grail. Sparen sparen sparen :yum:

3 likes

Maanfase kan wat mij betreft wel samengaan met de klassieke GS-look (zoals JLC het doet, of iets gewaagder zoals sommige modellen van De Bethune). Een annual of perpetual calendar zou ook goed passen.

1 like

Heel mooi!!! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

23 likes

Ik heb even gewisseld naar de quartz. Die is terug van een batterij wissel en WR check. Foto’s komen morgen even, maar ik ben blij dat hij terug is.

3 likes

@daffie het is tijd om alles eruit te gooien en all in te gaan vrees ik…

En dan op horlogepensioen :sunglasses:

2 likes

Haha zou best willen. Maar dit wordt mij té gortig. :sunglasses:

Oh en ik vind de blauwe mooier. :nerd_face:

3 likes

IMG_6057

Even wachten op de blauwe dan maar :innocent:

2 likes

Wie o wie? :smiley:

2 likes

6 likes

32 likes

Verdulleme, hou toch eens op om die BoR band te posten. Ik word hebberig.

3 likes