Laat je Grand Seiko zien V

Net zoals je zegt, de GS is subtiel wat sportiever imo. De Explorer past overal bij! :sweat_smile:
Eh, zijn alle 2 topper :man_shrugging:

Heb je opnieuw een SBGN005 dan?

1 like

Ja, seller’s remorse of zoiets :sweat_smile: blijft toch een prachtig en onbezorgd horloge.

Het plan is dat hij blijft deze keer, maar met die nieuwe 36mm explorer begint het weer wat te spoken vanboven :wink:

Teveel keuze, het is ook wat he…

16 likes

Ja vreselijk… :joy:

15 likes

Ik mag hier nu ook meedoen! Altijd al een GS willen hebben. Liefst een gebruikte die ik voor dagelijks gebruik kan gebruiken. Waar ik niet voor elk krasje een kwartier voor hoef te huilen :sweat_smile:.

Het is een SBGV001 uit 1997 geworden met een champagne kleurige wijzerplaat. Erg blij mee:

29 likes

Change of plans. De Hi-Beat gaat retour naar vorige eigenaar…en dus niet naar Seiko voor polishing. De Breitlight komt weer mijn kant op. :slightly_smiling_face:

Lang verhaal kort…eigenlijk geen zin in extra kosten en horloge langdurig kwijt. (Kans bestaat ook dat het alsnog via Japan moet…dan nog meer kosten en nog langer kwijt).

Was leuk geweest als test case vwb polishing dat zeker…maar dat mag iemand anders doen. :sunglasses:

5 likes

Mooi man! Van harte en welkom… :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Maar juist op zo eentje uit de begintijd van het nieuwe Grand Seiko zou ik een beetje zuinig zijn :slight_smile: Als ik echt een beater zou willen, zou het er wel eentje worden die wat algemener beschikbaar is. Dit is toch bijna neo-vintage :slight_smile:

4 likes

Thanks! Ik heb alleen 1 busje nodig zodat ik een schakeltje kan bevestigen. Hij zit nu exact om mijn pols zonder rek.

Gaat om zo een busje. Misschien dat iemand er toevallig nog 1 heeft liggen:

2 likes

Ja snap ik wel, maar die zijn dan zo prijzig dat ik het zonde vind. Heb ook een SKX etc die ik echt als beater gebruik.

1 like

Hmm, toch weer terug. Zo zie je maar dat bij Grand Seiko het geheel belangrijk is. Zowel het uurwerk, als de wijzerplaat, als de zaratsu kast zijn wat een Grand Seiko een Grand Seiko maakt. Je kunt niet één van de elementen ‘net niet’ hebben vind ik.

3 likes

Nee klopt precies…en dat gold voor mij altijd ook al en nog steeds. Ah well…ik heb het geprobeerd… :grinning:

1 like

Erg mooi hoor! Heerlijk horloge voor de nette kant van de collectie :ok_hand::ok_hand:

1 like

Mooi ding en leuk model om GS te leren kennen :+1:

1 like

Jammer, ik had graag gezien hoe het eruit zou komen. Moeten we je weer een maandje (?) missen in het GS topic. Benieuwd welke de volgende gaat zijn!

1 like

Daarom ben ik bij GS ook wat kritischer dan normaal merk ik. Als je zo prat gaat op perfectie dan mag er ook geen foutje in zitten. Iets als dat gedoe met de wijzerplaaten laatst en niet op de indices tikkende secondenwijzers bij de quartz modellen stoort me dan wel. Ik vraag me dan af hoe dat door de kwaliteitscontroles gerold is.

2 likes

Ach ik blijf hier wel een beetje rondhangen…voor nu met een Breitling om de pols. :sunglasses: :smile:

2 likes

Perfect ding! De oude opzet van de wijzerplaat vind ik zoveel beter dan de huidige modellen.

Pre owned dus je mag/kan er rustig een krasje bij zetten.

Had mijn keuze kunnen zijn.

2 likes

Tot volgende week!

2 likes

Ja voor mij echt perfect. De 9F Quartz uurwerk is betrouwbaar en accuraat. Dressy en toch nog casual op staal. De opgelegde minutenmarkeringen en logo zijn gaaf. Super betaalbaar model, plus idd geen zorgen om een krasje erbij.

3 likes

Ik snap het helemaal, dit is geen 9F, die komt er denk ik wel (ooit) wel ook mooi champagne

12 likes