Laat je Grand Seiko zien V

Zelfde type band zo te zien? Die van jou komt uit de jaren ‘80 denk ik? Ook een gaaf model zeg. :ok_hand:t3:

Geïntroduceerd in 1988 waarmee Grand Seiko weer nieuw leven werd ingeblazen. De band is geïntegreerd en het geheel erg plat

2 likes

Spelen met licht.

35 likes

Ja hij is er weer. Na een maandje weggeweest weer terug bij het baasje

Wederom de bevestiging dat dit toch wel (budgettechnisch ;)) de mooiste is met zijn 9f

17 likes

Update spleet-gate

Wat ik heb vernomen is:
De wijzerplaat wordt bij GS met de hand vervaardigd en met de hand afgelakt. Hierdoor zijn er minuscule afwijkingen en daardoor sluit de dial niet 100% aan op de rehaut. Veel modellen ongeacht uurwerk hebben hier “last” van die zonder inlay ? (2de ring met markeringen) worden geleverd.

Ik heb nu de meest rechte dial gekregen en de bezel is vervangen (zat piepklein krasje op) wat dat betreft een perfecte service!
GS heeft aangegeven het er niet bij te laten. Het voorval krijgt dus nog een vervolg. Ben erg benieuwd!

Voor nu het best haalbare om mijn pols. Ik ben blij!

3 likes

Zweeft deze nog ergens rond op het forum, 001 of 201? Zit er aan te denken om mijn SBGR055 eruit te doen zodra deze op mijn pad komt! Ik weet dat @whisky er vorig jaar een te koop had…

11 likes

@CitizenX

3 likes

Ik heb die SBGH001 van Whisky overgenomen. Als je interesse hebt stuur maar een PB.

2 likes

Ik heb gisteren een Seiko SLA033 overgenomen. In naam geen Grand Seiko, ik weet het, maar mensen waren in 2019 aardig verontwaardigd over de recommended retail price van 4.350 euro. De reden voor die hoge prijs was dat het uurwerk en de afwerking van Grand Seiko niveau waren, en de montage en zaratsu polishing gedaan werden in de Shizukuishi Studio.

In de teksten staat dat “The upper surface of the bezel rim is Zaratsu polished to a perfect mirror finish. This timepiece is assembled by hand in the Shizukuishi Watch Studio in northern Japan.”

Als ik deze foto zie dan zou ik denken dat ook de kast zaratsu gepolijst is. En de brushing is ook fantastisch. niet alleen op de bovenkant, maar ook op de achterkant, en zelfs op de onderkant in de uitholling van de kroon. En de rand tussen de brushing op de bovenkant, en de gepolijste zijkant is ook Grand Seiko scherp.

Dus uiteindellijk was voor mij de reden om deze versie van de Uemura / Willard te kopen, dat deze volgens mij eigenlijk de Grand Seiko versie ervan is :slight_smile:

18 likes

11 likes

Busje is inmiddels binnen en hij zit als gegoten. Superrrrrrrr blij met dit horloge:

30 likes

Begrijpelijk!

1 like

Serene rust

26 likes

Top :ok_hand:

2 likes

8 likes

SBGN023 vanaf juni?

Yes correct. Ik las wel dat GS wat problemen heeft met op capaciteit komen en dat nieuwe releases vertraagd of geschrapt worden

1 like

14 likes

De datum op 4 uur of half vijf is zo’n no-go voor mij. De kroon op 4 uur daar kan ik mee leven, maar de datum daar laat deze wijzerplaat er voor mij uit zien alsof iemands gezicht aan die kant verlamd is.

De balans op een wijzerplaat is een heel delicaat gebeuren. Zie de A. Lange wijzerplaten bijvoorbeeld. Het hoeft niet altijd symmetrisch. Maar de datum op vier uur is niet voor mij.

2 likes

Zonde he. Als de kroon en datum op 3 (of 6) had gezeten, had ik hem wel overwogen.

1 like