Laat je Grand Seiko zien V


Twee weken geleden een White Birch gekocht. Vandaag heeft mijn broer ook een GS gehaald (LE automatic). Leuke middag samen!

25 likes

Eet smakelijk :wink:
Screenshot_20210507-214559

6 likes

Mooi duo!

Leuk hoe je na een week niet dragen compleet opnieuw verliefd kan worden op een horloge!

Iemand btw tips voor een toffe band voor deze? Heb er moeite mee iets te vinden zonder dat de plaat niet meer tot z’n recht komt.

18 likes

Licht blauwe lederen band.

Deze is van een mede-forumlid; zojuist een uitvoerige batterijwissel uitgevoerd. Ik wil jullie even niet onthouden wat een simpel driewijzer/datum kwartsuurwerkje vermag.

0,03 seconde in de plus. Dat is op deze display, mind you…

…per MAAND. :no_mouth: :smiley:

20 likes

Heel gaaf apparaat nooit geweten dat ze zo de accuratesse meten!

1 like

Zit een hele sterke microfoon in, die gewoon de tikken telt en dan aan het rekenen slaat. Uitkomst is na een minuut wachten. Hoeft niks voor open.

Met de bijgeleverde elektrode-voelers kun je in een kwartsuurwerk nog allerlei dingen meten. Maar ik gebruik hem het meest hiervoor. Is geen Ali-Express ding (ze verkopen hem trouwens wel :laughing:) en dus ook geen tientjeswerk; maar ben fan van Horotec. Topspul.

9 likes

Ik haal er ook regelmatig maar eet dan toch liever thuis dan uitkijkend over het “pittoreske” IJmuiden :laughing:

2 likes

15 likes

Een hele whopping een/derde seconde op jaarbasis… :astonished:

3 likes

Op zulke dunne wijzers toch nog een randje kunnen maken is toch puur vakmanschap. :heart_eyes:

27 likes

27 likes

Hey @ElChueco, ik zie nu pas dat de wijzers anders zijn afgewerkt. Die van mij heeft het begin driehoekje niet in facet :man_shrugging:

(En eindigen ook recht, waar die van jou in een punt geslepen zijn)

16 likes

Goed opgemerkt! Misschien hebben de jouwe die facettering aan de achterkant aan de onderkant? Dat zou extra dynamiek in de wijzers brengen. Dat idee heb ik, maar ik kan er niet onder kijken natuurlijk :slight_smile:

2 likes

Ja! Die van jouw is uniek & denk ik op alle fronten net even anders dan andere GS’en.

Prachtig horloge. Met deze om de pols vraag ik me toch weer af waarom een VC qua prijs *8 is. :wink::+1:

Overigens doe ik hier VC te kort, gezien de extreme handafwerking van… Alles!

3 likes

19 likes

Wat een beauty!

1 like

Deze is echt prachtig :heart_eyes::heart_eyes: de kastvorm en kleur zijn schitterend…

1 like

Ik snap ook niet dat niemand de GS van Han koopt. Dat is voor mij GS in alle opzichten.

Buiten dat hij te duur is natuurlijk.

2 likes