Laat je Grand Seiko zien V

Prachtige kast, plaat en afwerking, maar 13,2mm dikte en 170g voor een quartz? Gemiste kans vind ik, als je vergelijkt met de SBGN003/5… en de prijs is 1000 euro duurder, allemaal voor de keramische bezel?

GS wil duidelijk upmarket met wat meer onderscheidende modellen. Ik ben nog steeds blij met mijn 005 :smiley:

1 like

Die sbgn019 spreekt me wel aan maar niet voldoende voor een upgrade van m’n sbgn005.

Ik vind deze nieuwe GMT quartz modellen zeer geslaagd! Prachtige kastvorm en ook de smalle bezel bevalt mij erg. Crown en datum op 4 kan ik mee leven…en sterker nog het past ook best binnen de meer sportieve look van deze serie. De limited vind ik verreweg het mooist…maar de blauwe zou ik ook prima kunnen hebben. :grin: Nu nog afwachten wat de prijzen (incl beetje standaard korting) gaan doen…

2 likes

Het lijkt er erg op dat GS het nodig vindt om idd op alle nieuwe sportieve modellen de kroon naar 4 te verplaatsen. Ik kan me daar aan storen maar brengt niks. Kopen zal ik zoiets echter nooit doen. Niet getreurd, genoeg andere mooie merken om te kopen. Breitling is zeer goed bezig vind ik :smiley:

1 like

GMT van GS trek ik nog, maar laat ze de duikers lekker bij de Prospex lijn van Seiko houden.

Grand Seiko is een horlogemerk voor de net in mijn ogen. Maar dat is mss ook gewoon mijn merk associatie ermee.

1 like

De kroon op 4 kan ik nog wel in meegaan, zeker omdat de 62GS ook de kroon op 4 had, en er dus een historische link is. Maar de datum op 4 heb ik altijd meer moeite mee.

2 likes

Stel dat je er 20% afkrijgt, dan heb je nog 3700 euro. Dat vind ik fors, hoe mooi ze ook zijn. Maar mooi zijn ze zeker!

+1 :slight_smile:

Hoe vaker ik naar die dure, dikke GMT’s kijk, des te mooier ik de 44GS quartz vind :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Iemand al via de verwarmingsbuizen vernomen of de seasons collection zoals aangekondigd ook echt in mei verschijnt?

Mei is nog niet om, maar had ze graag eens in het echt bepoteld :grimacing:

3 likes

Zijn die niet US only?

1 like

14 likes

Ik vind het ook zeker fors. Dan ga ik liever voor een nette tweedehands Snowflake voor ongeveer hetzelfde geld…ok ietsje meer. :sunglasses:

3 likes

Nee, dat waren deze. Ook iets met seasons trouwens:

5 likes

Nederlandse seasons. Echt wel goede muziek trouwens:

3 likes

Ah ja, zullen binnenkort wel komen dan. Ik sla over

Based on a series first presented in the USA, the Shunbun and Shōsho creations will be available in May and the Kanro and Tōji creations in September at the Grand Seiko Boutiques and retail stores worldwide.Based on a series first presented in the USA, the Shunbun and Shōsho creations will be available in May and the Kanro and Tōji creations in September at the Grand Seiko Boutiques and retail stores worldwide.

In Azië zijn ze dol op limited editions. Een normale productie is voor pleps redeneren ze daar. Vandaar dat Seiko elke vrijdag een nieuwe limited edition uitbrengt.

Grand Seiko lijkt ook lekker te volgen met hun nieuwe sales targets en merk aspiraties.

2 likes

Ben ik nou plotsklaps in het “groene” gedeelte beland. :thinking::sunglasses: :joy:

:crazy_face: :crazy_face:

5 likes

Dat gebeurt als ze er ineens 25% bijkletsen :wink:

Nog een plaatje om het goed te maken!

12 likes


28 likes

Ja, en toch… Mwah. :wink:

2 likes