Een van de mooiste horloges ever… mocht je er vanaf willen… bel me!
Daar ben ik het helemaal mee eens. Met die halve schakels is altijd een goede afstelling te vinden. En als je ze aan twee kanten van de sluiting plaatst heb je zowat op de mm een maat.
Maar als je in de ochtend een dunne pols hebt en in de avond een dikkere dan is een fijnafstelling wel weer handig. Maar idd die lelijke grote half gebogen sluitingen
Veel te lomp. IWC heeft een hele mooie kleine GS like sluiting met fijnafstelling. Daar zou GS eens naar moeten kijken
Voor zo’n sluiting zou ik die complete IWC kopen…
Toch maar niet te koop?
Haha. Twijfel… Maar voorlopig is ie beschikbaar.
Is echt een mooie. Mooiste van de 6 GS-en die ik heb gehad.
Ik heb gewoon flipperitis
Mooi is hij zeker!
Heel tof ook als automaat!
Ik overweeg nog steeds om de datum goed te zetten maar bovenal overweeg ik (nog steeds) om deze prachtige nato te vervangen door een donkerblauwe croco.
Maar ja, is toch geweldig zo.
Vervangen!!!
Blauwe croco zou erg mooi staan denk ik. Wel custom met verdikking bij de lugs
Zo, voor het eerst een titanium Grand Seiko band op maat gemaakt met de Bergeon tool die ik bij @vierport besteld had. Het ging eenvoudiger dan ik dacht. Wel even op de sleeves letten die uit de band vallen. En de pijltjes in de gaten houden.
Eigenlijk is dit niets moeilijker dan schroeven. Nog minder krasgevoelig denk ik. Je hebt een tooltje nodig, maar goede schroevendraaiers zijn ook niet gratis. Dus op zich is het om het even denk ik.
Gelukkig kon ik het aantal schakels bij de 6 en de 12 afleiden van foto’s van mijn sbga001 (zelfde kast en band, maar dan in staal). Dus ik hoefde niet te zoeken naar de juiste maat.
En nu kan @anon6060116EV mijn postings van deze sbga011 ook weer zonder afgrijzen bekijken.
Die van @bordewolf in het blauwe zou toch geen up nodig moeten hebben…
Waar zitten de liefhebbers?
Nu met jaloezie, je wordt bedankt
Daar ga je zo’n spijt van krijgen. Als ik ooit die roze tegenkom…
Met dat zwarte schroeftooltje? Ik twijfel om een halve schakel in mijn Snowflake te vervangen door een hele schakel, dus 3mm erbij. Bij wat kouder weer is het met de halve perfect, als het warm wordt is het net te krap denk ik. Dan is het fijn het zelf te kunnen.
Ja met dat zwarte bergeon tooltje. Pijltje goed leggen. Even netjes mikken, bepalen of je het lage of het hoge plankje erin legt. En schroeven maar. Dan vooral letten op de sleeve. Die is klein en moet in het middenstukje blijven.
Dank je! Klinkt als goed te doen inderdaad. Zo’n ding maar eens bestellen dan.