Sowieso dank voor je advies
Heb hem al in het echt mogen aanschouwen. Ga ook zeker niet boven list betalen, maar hopelijk ‘gewoon’ in de VS kopen.
En op de eerste en derde foto, zie ik toch echt al een zweempje roze.
Niet om @anon6060116EV nog jaloerser te maken, maar ik heb deze snowflake nu een weekje, en ik moet zeggen dat de indices en wijzers meer lijken te reflecteren dan mij is bijgebleven van de sbga001 champagne versie die ik eerder had. De sbga001 en de sbga011 zijn hetzelfde, maar verschillen in staal/titanium en champagne/snowflake wijzerplaat en de secondenwijzer in staal/blauw. Nu kan het zijn dat mijn geheugen spelletjes speelt, en meer kwaliteiten aan mijn huidige horloge toedicht dan aan eentje die ik verkocht heb, maar toch…
Er is wel eens geopperd dat GS uit het dubbel-logo tijdperk beter afgewerkt zouden zijn dan uit het enkel-logo tijdperk, omdat de productie toen omhoog zou zijn gegaan. Maar zowel mijn sbga011 snowflake als mijn sbga001 champagne zijn/waren double-logo versies. Dus dat kan daar geen verschil hebben gemaakt. De snowflake is uit 2015, de champagne was uit 2018.
En de indices en wijzers van de snowflake zijn toch net zo van staal als die van de champagne versie?
Dus raadselachtig, maar iedere keer als ik er naar kijk dan heb ik het idee dat deze sbga011 meer schittering/reflectie/contrast heeft op de indices en wijzers dan mijn sbga001 had.
Ik weet even niet precies hoe het zit met de indices op de modellen die jij noemt. Mij is wel opgevallen dat tussen de SBGA283/083 champagne modellen en de SBGN005 GMT of SBGV223 modellen verschil zat. Op de champagne modellen zijn de indices vlak en op de andere twee modellen hebben de indices verticaal of horizontaal gefreesde lijntjes die het licht meer weerkaatsen.
Dat klopt, maar dat heeft te maken met de kleur van de wijzerplaat. In mijn geval hebben beide horloges dezelfde gepolijste indices en wijzers.
Bij donkere wijzerplaten zijn de indices ‘gefreesd’, en de wijzers geborsteld. Maar in mijn geval zijn ze identiek.
Dat zou ik niet weten. Ze spiegelen griezelig goed. Soms denk ik een imperfectie te zien, maar is altijd een spiegeling van iets anders. Vandaag maar weer om, top ding.
Hoog…zeer hoog op de lijst. Sterker…eigenlijk de enige nog op de lijst. 
Je mag niet jokken, David 
Nee serieus…ik heb echt niets anders op de wishlist staan. De Tudor GMT was een van de laatsten. De Snowflake wil en moet ik ook nog eens bemachtigen. Verder…come what may. 
Is een mooie om de wilde flipperjaren mee achter je te laten
we gaan het zien!
Bij vintage Grand Seiko’s kan ik volgens mij aardig van foto’s herkennen of ze ongepolijst zijn. Bij moderne Grand Seiko’s vind ik dat wat lastiger. Dit is een voorbeeld (ik heb geen intentie om hem te kopen) van eentje waarvan ik me afvraag of die niet wat onder handen genomen is. En niet door een zaratsu expert. Wat denken jullie?
- nee
- ja
0 stemmers
Lekker!! Fotogeniek en qua plaat wellicht de beste.
@daffie als je een voorliefde hebt voor de 283 of dd snowflake moet je ook een keer een 373 proberen.
100% gepolijst
Gaaf! Een van de weinige GS-en die heerlijk is op staal én leer
Heel fraai. Gefeliciteerd
.
Ik heb er ook 1.
Blijver voor jou?
Of eerder “number 444”? 

Plaatje dan maar:
Van harte!!!
Je komt steeds dichter bij de 009!

Gefeliciteerd mooi hoor! Zit de stalen band er ook bij? #dibsindatgeval