Laat je Grand Seiko zien V

11 likes

Die ga ik binnenkort maar eens passen (vrijblijvend…) als we naar Reijersen gaan om de ring voor mijn vrouw op te halen (poging 2). Die hadden hem achteloos tussen de andere Seiko’s in de vitrine staan.

En ze dan gewoon beiden posten, held! :laughing: :+1:

(wel had de 44GS nog een hi-beat moeten zijn, liefst niet met een witte of blauwe plaat om de variatie compleet te houden).

2 likes

Waarom dan?

1 like

4 likes

Alleen vanuit mijn bescheiden verzameling bekeken: ik heb nu een Spring Drive (SBGA211) en een HAQ (SBGN005). Bewust ook beide met verschillende kastvormen en materialen. Dan ontbreekt er bij mij nog een mechanische 9S (gewoon of Hi-Beat) in bv een 44GS kast.

Je SBGA375 is een geweldig horloge, en van de drie soorten uurwerken van GS is de Spring Drive denk ik toch mijn favoriet.

2 likes

3 likes

Vanaf volgende maand beschikbaar: springdrive, geen metertje, handwinder, dun model:

10 likes

Goede reminder. Ik zal het eens nagaan

1 like

Auw… Dat lijkt die van jou wel…

1 like

Prachtige wijzerplaat. Maar niet zo zeldzaam als die van jou!

1 like

Geen auw hoor. Ik blijf mijn wijzerplaat net iets “ruiger” vinden wat mij beter past. Daarnaast vind ik de minuten markering op de “ijsplaat” waarschijnlijk wat minder strak. Bij de mijne staan deze op een vlakke ondergrond.

Dat er meer van dit soort op de markt komen juich ik alleen maar toe. Het is echt een fantastisch model en als de prijs klopt, koop je hiervoor een van de mooiste GS-en met een fantastisch uurwerk.

5 likes

Erg fraai. Jouw horloge is mijns inziens een van de mooiste van het forum. Dat er nu modellen komen met gelijkenissen hieraan is derhalve wat mij betreft een goede stap van GS!

1 like

Oe, fraaie plaat. Ik vind het blauw van de Skyflake iets te blauw. Deze kleur lijkt me iets milder. De prijs is dan weer minder mild :thinking:

1 like

Potverdikkie dit is een mooie!! Bovendien ook nog ongelimiteerd… Ben erg benieuwd.

1 like

20 likes

Lekkerrr. :sunglasses:

1 like

Mijn nieuwe aanwinst :grin:

28 likes

16 likes

Maar even een foto van de GS tijdens het wachten na de Corona vaccinatie!

12 likes