Laat je Grand Seiko zien V

Vond voorheen zwarte dials best saai, maar met deze glossy plaat en het polijstwerk shinet hij toch wel erg lekker met dit weer

15 likes

Niemand doet een zwarte plaat zoals Grand Seiko :ok_hand:

1 like

Mooie keuze, daffie!
Ik twijfel ook nog steeds over deze. Ooit gepast en het was echt een perfect horloge. Ook qua draagcomfort

3 likes

Prachtig die SBGA375.
In der tijd getwijfeld tussen die en de snowflake, en toch spijt dat ik niet voor de SBGA375 ben gegaan.

2 likes

Die van Daffie is heel snel weer beschikbaar :innocent:

5 likes

Misschien dat ik dan toch maar eens moet doorpakken. @daffie, schikt aanstaande woensdag? :rofl:

7 likes

Ja hoor
best. :sunglasses: :joy:

1 like

Of die van mij, ik heb er ook eentje en een paar weken met veel plezier gedragen
Maar nu ligt ze maar in de doos. Moet je 55 jaar voor worden om te beseffen dat je eigenlijk alleen maar duikers draagt. :thinking:

2 likes

:wave:

11 likes

Dan zou ik er niks aan doen. Zaratsu gepolijste kasten scherp houden is bijna niet te doen. Beter een krasje of twee houden dan denk ik.

1 like

Eens!

1 like

Voorlopig niets doen idd
eerst de honeymoon periode nog zien door te komen. :wink:

1 like

Het hele horloge is best “grof”. Desalniettemin moet men in Japan toch echt beter kunnen. Wat is er nou zo moeilijk om een uitstekende snel microverstelling sluiting te construeren.
:thinking: :yawning_face:

2 likes

Ik zag het vandaag bij Jaap @SuperC op een Astron. In de normale sluiting zit een 2-traps verstelling verwerkt. Perfect!

1 like

En hij paste op mijn Snowflake :smirk:

1 like

:astonished: wow :+1:

Past die sluiting op de band van de snowflake? Zoja, iemand idee waar je een dergelijke sluiting kan halen/wat de kosten bedragen?

Misschien kun je hier iets mee, geen idee of de afmetingen zouden kloppen, ik heb mijn snowflake er niet bij gehaald:

4 likes

Dat zeg ik, beide 18mm, maar erg mooi vond ik het niet, ook al omdat het vouwclip gedeelte van de Snowflake een smallere aanzet heeft waardoor de pushpin aan de Astron sluiting niet volledig bedekt is

2 likes

23 likes