Laat je Grand Seiko zien V

Op basis van dit filmpje ben ik bezig geweest met de clasp van mijn astron en de Snowflake, beide 18mm, maar de fitting was niet mooi.

2 likes

Dat blauw is zo wel erg mooi🤤

1 like

:grinning: ja erg chique…prachtig donkerblauw met een subtiele sunburst.

2 likes

27 likes

Onder een laser microscoop blijkt dat de indices een lichte bolling hebben. :flushed: Nooit geweten. Maar is niet meer dan logisch als je ziet hoe dit wordt gedaan bij GS…een wiel vol indices laten draaien en dan slijpen/polijsten. Dan heb je uiteraard altijd iets van bolling. Leuk detail om achter te komen.

Op de foto is het beeld iets vertekend…direct onder de microscoop was het goed zichtbaar.

5 likes

Damn. Wat ben ik blij met dit horloge

10 likes

Is dat geen vertekend beeld door de bolling van het saffier?
Als de indices bol zouden zijn, zou er een soort van verlopend effect in moeten zitten als het ligt er op valt

2 likes

Volgens m’n zwager niet. En in de video zie je hoe het werkt.

Ps we hebben het over een zeer lichte bolling…nauwelijks waarneembaar.

5 likes

Ah ja, kan niet anders als ze op dat wiel gepolijst en gesneden worden inderdaad :+1:

Heeft de 375 een poetsbeurt gekregen bij je zwager?

1 like

Nee dat nog niet. Ik wacht er even mee totdat ik weet of deze blijft voordat ik m’n zwager weer ‘aan het werk zet’. Moet ik niet té licht over denken hoe graag hij het ook doet. Plus bij dragen heb ik weinig last van de lijntjes dus het genieten van deze GS is er sowieso. :ok_hand:

5 likes

De GMT weer vandaag.

12 likes

Ik heb enkele kleine markeringen op de bezel van mijn 375, in denk dat het onvermijdelijk is bij dit type bezel. Blijft echter prachtig en met het blote oog moet je er heel hard naar zoeken.
Ik zou er echt niets aan laten doen. Zelfs met een krachtige halogeenspot foto vallen ze nauwelijks op imo.

11 likes

Klopt…zo’n GS bezel en kast blijft een haarlijntjes / scratch magnet. Misschien moeten ze eens op cursus bij Damasko. :laughing:

2 likes

Toen ik laatst met een huilende peuter snel een pakket van de postbode in ontvangst nam, kwam ik met mijn Damasko tegen de nieuw geinstalleerde deurklink aan en zat er toch mooi een kleine kras op de deurklink

7 likes

Ja zo gaat dat idd :ok_hand:

1 like

Hier ook op de bezel hoor.
Ontkom je inderdaad niet aan op GS.

Beter zonder bezel!

14 likes

Ach, dat kan mijn Invicta duikert ook :rofl:
De laatste maanden 3 maal geholpen met verbouwingen her en der. Horloge loopt nog spot on, ondanks zwaar geweld. O.K., er zat puinstof tussen de schakels, en een paar kleine krasjes op de sluiting, maar het kan maar zo zijn dat die er al op zaten :stuck_out_tongue_winking_eye:

En het " goud" is onaangetast

1 like

Die krassen niet dan??

1 like

Nope :sunglasses:

Moet je heel erg je best voor doen.

1 like

Wedden van wel? :wink:

1 like