Prachtig! Staat je goed. Veel draagplezier.
U zegt Spring Drive? Ok ik doe meeā¦
Lekker die glijdende wijzer
Gaaf heh
ff voor een leek ⦠die ster op de wijzerplaat zegt toch iets over de nog betere nauwkeurigheid
ben me een beetje aan het inlezen maar kan nog niet alle series en modellen uit elkaar houden
Klopt is nog nauwkeuriger afgeregeld dit (super) Quartz uurwerk
Oei oei oei, erg mooi!
Sowieso vond ik āchampagneā kleur een stuk minder op een wijzerplaat(die had je vorige toch?)
Deze is echt heel mooi !
Dankjewel! Ja deze blauwe kleur is ook weer bijzonder geslaagd imo.
@anon98360732EV idd zoals @Fabian1 zegtā¦de ster geeft aan een accuratesse van +/- 5s per jaar. Normaal is dat +/- 10s per jaar bij een GS quartz uurwerk. Belachelijk accuraat hoe je het ook bekijkt.
Bij mij (zonder ster) is zelfs 10 seconde afwijking rijkelijk overdreven. Volgens mij is dat ook de algemene ervaring.
(Kun je nagaan met sterš¤©)
Tof hoor
Iddā¦de irl ervaring is vaak nog accurater. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor spring drive. In mijn ervaring loopt dat uurwerk net zo makkelijk in een maand tijd van dag tot dag zonder enige afwijking. Waar GS op hun website aangeeft zoān +15s per maand.
Hier ook. Mijn Snowflake met spring drive doet consistent +0,2s/dag sinds dag 1 dat ik hem heb, nu bijna 1 1/2 jaar.
De GMT Quartz (SBGN005) maakt het nog bonter: die doet over 3 maanden slechts +0,1s, volgens mijn app (nauwelijks goed meetbaar) dus +0,4s per jaar!
Eng nauwkeurig die GS-en!
Grand Seiko quartz is zoveel accurater dan een āchronometerā quartz. Ik heb wel eens opgezocht hoeveel een āchronometerā quartz mag afwijken. Dat is factoren meer dan de Grand Seiko quartz afwijking.
Eens. Wat GS vooral goed doet is het consequent op tijd lopen. Citizen chronomaster heeft er bijvoorbeeld een handje van om af te wijken als je m niet draagt.
Gs maakt dat allemaal niet uit is mijn mening
Dat beloofd veel goeds voor mijn nieuwe 283 aanwinst .
Wat ik ook erg fijn vind is die gangreserve wijzer op de wijzerplaat .
Ik weet dat veel mensen dat liever niet zien op de spring drive maar voor mij is het een uitkomst .
Na een herseninfarct 11 jaar geleden beweeg ik veel minder en maak ik me dus steeds zorgen of mijn automaten genoeg laden .
Dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat mijn BB58 nu bij Jaap is en ik zorgeloos kan genieten van precisie , datum en zichtbare voorraad energie in het horloge .
Ik had die stap veel eerder moeten zetten denk ik nu .
Maar dan was ik er nu niet zo blij mee geweest misschien !
De reden van het minder bewegen is zwaar klote, maar dan zit je met een Spring Drive wel goed. Zelfs op een zittende Teams-meeting dag weet mijn Snowflake nog extra gangreserve op te bouwen. Heel handig die meter, weet ik precies wanneer ik hem weer een paar dagen ga dragen
Je forumnaam zegt het eigenlijk al !
Fijn om te lezen hoe makkelijk je gangreserve kunt opbouwen
Op een Teams dagje raakt hij niet vol als hij leeg startte, maar Spring Drive bouwt inderdaad snel een goede reserve op.
Nee, niet van leeg naar vol. Met zittende Teams-dagen zoals tijdens de lockdown deed ik er ongeveer 3-4 dagen over om hem weer helemaal vol te krijgen. Even de afwas doen doet wonderen
Of wandelen werkt bij mij ook erg goed. Maar hij windt zo snel op dat leegraken eigenlijk nooit voorkomt. Ik heb ook wel eens tegen @edbro gezegd dat hij een spring drive zou moeten nemen, omdat hij zegt dat automaten bij hem stilvallen. Maar hij heeft liever handopwinders. Daar is ook wat voor te zeggen, heb je nog wat interactie.
Mijn snowflake is helaas wel stilgevallen omdat ik hem te lang in de doos had laten liggen⦠Voor mij is het vandaag weer de SBGW231 op BoR band: