Mijn ervaringen met spring drive zijn hetzelfde. Bouwt zeer snel en makkelijk gangreserve op en is ongelofelijk accuraat. @flieger63 jouw NA heb ik bij elkaar zo’n 1,5-2 maanden gedragen en in die periode heeft het uurwerk geen enkele (!) afwijking gehad.
Deze is erg, erg mooi Daffie.
Dankjewel Tom.
Dat is fijn om te lezen !
Erg mooi die nieuwe die je nu hebt .
Mooi hoe dingen soms lopen .
Win win in ons geval
Absoluut!
Bijzonder, een vol geelgouden Grand Seiko quartz. Best gaaf eigenlijk. Alleen maar wel 35mm zie ik:
Hier is ie bijna zwart. Heel mooi!
Het viel me trouwens op dat er geen spring drive 44GS model is met zwarte plaat. Zo’n mooie zwarte met subtiel patroon of sunburst zou nochtans niet misstaan
Zwarte plaat zoals bijvoorbeeld op de 40mm quartz zou denk ik ook zeker prachtig zijn op zo’n 44GS spring drive.
Oh en idd in het meeste licht is deze blauwe plaat zwart. Zo apart iedere keer weer…hoe doet men dat toch bij GS.
ik ging voor de quarts gmt (foto van het net)
zeker mooi maar werd betoverd door de spring drive
sjonge jonge wat een mooie klok
binnenkort maar even betere foto’s maken
Mooi Dat wijzerblad is echt prachtig. En springdrive is ook top. Veel draagplezier
Erg mooi !
Proficiat !
Van harte! Een van de mooiste modellen.
thnx , jullie mooie foto’s en lovende kritiek hebben zeker hun bijdrage geleverd bij het orienteren
Zeker niet mis met die gouden secondewijzer! Jammer dat die automaten zo dik zijn, de kast is het mooiste met een dun uurwerk. Een spring drive is iets dunner dan de automaten dacht ik
Gouden secondenwijzer en logo inderdaad.
Deze kastvorm is het mooiste in quartz uitvoering. Dan is hij echt mooi dun.
De automaat valt mee, de high beat GMT is een dikkertje.
44GS diktes:
Quartz: 11.1mm
Springdrive: 12.5mm
Automaat: 13.4mm
Hi-beat GMT: 14mm
Klopt inderdaad! Misschien toch eens op mijn lijstje zetten
Zeker doen. Dan wel met het oude logo!
Nieuwe logo quartz is zo kaal…
Prachtig. Direct door naar het icoon.
(Wel bijzonder dat je naar buiten loopt met een horloge met volledig andere look en uurwerk )