Laat je Grand Seiko zien V

Levering ging een dag of 10 duren, dus ik ben nog steeds in blijde verwachting. Begin volgende week als het goed is dus :blush:

1 like

Ah…nog een paar dagen ‘voorpret’ dus. :laughing: :+1:

1 like

Verschrikkelijk dit :sweat_smile:

2 likes

Yep ze is idd blauw…

18 likes

De sbgw231 vandaag weer om de pols:

12 likes

Eigenlijk zonde dat deze weinig wordt gedragen naast de Tudor. Blijft een perfecte dresser.

12 likes

Vraagje aan mede GS liefhebbers die de Snowflake al eens hebben gehad. Wat vonden jullie van de iets meer donkere kleur van het titanium tov de normale staal kleur. Hoe staat die kleur een GS? Zeker gezien de 5-piece band met 2 gepolijste delen. Ps Ik weet dat de kleur titanium van de Snowflake lichter is dan de gebruikelijke kleur van titanium horloges.

Ik beschouw zelf titanium altijd meer in de hoek sportief of tool. Ik vraag mij daarom af hoe die kleur het doet op een meer formeel horloge zoals de Snowflake…ook al is die al iets sportiever imo dan andere GS modellen.

Enfin…ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen. :+1:

7 likes

Ik heb moeten wennen aan de kleur van het titanium en ook aan het gewicht een paar jaar geleden toen ik hem kocht.
Het gebrek aan gewicht is vooral heerlijk in de zomer.
De kleur went wel maar echt mooi is het eigenlijk niet als je die vergelijkt met een “normale” stalen band.

4 likes

de gepolijste delen , blinken net als staal …
de lugs ogen idd wat donkerder maar mij stoort dat in ieder geval niet …
de band is er eigenlijk vrij snel vanaf gegaan omdat ik leer mooier en leuker vind staan en al een paar keer heb gewisseld.

blijft het een top klok vinden :wink::+1:

1 like

Ik vond het een heel gaaf effect. Het maakt het horloge wat meer bijzonder. Het donkere doet je beseffen dat je iets anders dan standaard staal om je pols hebt.

Maar als je het niet mooi vindt, dan is dat natuurlijk zo. Ik vind het mooi. Maar ja, het is vast iets minder dressy, iets sportiever wellicht.

3 likes

zeer persoonlijk maar ik heb 4 x gewisseld en niks staat slecht :yum::+1:

12 likes

Wordt de Snowflake niet ietsje top-heavy vanwege dat het meeste gewicht nu in de kast zit (uurwerk van staal) bij een al behoorlijk lichtgewicht horloge…tov een stalen versie waar het gewicht meer is verdeeld?

Ik hoor het al…moet zelf gaan passen. :blush:

Dank allemaal. :+1:

2 likes

:joy::joy: mooie antwoorden idd zo naast elkaar , succes …:+1:

1 like

Mooi jouw Snowflake op bruine band (laatste 2 foto’s)

1 like

Nee hier heb ik geen last van. De verhouding in gewicht is goed.

Ik heb wel wat zo’n top heavy gevoel bij mijn SLA033 duiker op alligator, maar daar is de verhouding van gewicht tussen kast en band veel schever.

3 likes

Ok dank…goed om te horen. En ik weet dat @koetsjh mij dit ook al had verteld. Dus dat zit goed.

1 like

klopt , sla weegt volgens mij ook 2,1/2 keer zoveel :see_no_evil:
klok alleen zonder band

1 like

Geen issues qua gewicht of topzwaarte, qua kleur moet je weten dat het titanium is, het ziet er niet direct zo uit.

1 like

Dank Rik. Klinkt goed…zeker vwb de kleur.

1 like

Helemaal niet topheavy.
Voelt vaak echt alsof je niets aanhebt.

5 likes