Zijn de service prijzen van springdrive weer omhoog gegaan?
Vandaag geïnformeerd en zou nu €575 kosten, volgens mij was dit voorkort toch €450.
Ga het toch doen maar is nogal een forse stijging als je het mij vraagt.
Bij de Grand Seiko boutique gevraagd?
Nee bij een dealer, zit daar verschil in dan?
Ja, dit is origineel. Slechts 3 modellen hebben een loupe en alle van dezelfde reeks SBGG.
Ik vermoed dat ze snel ingezien hebben dat het niets is 
Men roept altijd: “te grote knoppen” etc. Maar ik heb dit horloge een tijdje geleden live bij iemand om de pols gezien. En als je de pols er voor hebt, dan staat het geweldig.
Service springdrive is inclusief light polishing. Wil je de light polishing niet dan moet je dit expliciet opgeven. Prijs is 520€.
Lijkt mij wel heerlijk om in te drukken.
En morgen van de gratis bijwerkingen 
Prachtig horloge trouwens!
Haha ja spierpijn na de eerste prik. Begint nu al op te komen…maar als dat het enige is. 
Nog steeds wat twijfels bij deze GS. De blauwe plaat is wonderschoon!
De 44GS kastvorm daarentegen…beetje haat-liefde verhouding mee. Ben toch iets meer van de klassieke ronde kastvorm.
Dat van die 44 kastvorm herken ik volledig. Ik heb er ook 1 gehad. Prachtig bedacht, uniek en iconisch: dat absoluut. Maar mooi voor dagelijks dragen? Twijfel.
Een vintage 44GS vind ik geweldig. Maar de huidige 44GS kast is volgens mij een te dikke en te groffe versie. En de recht afgesneden lugs van de originele 44GS voegen volgens mij veel toe aan het ontwerp. Waar er nu een stalen endlink zit met veel detail en een ronde aansluiting op de kast, zat oorspronkelijk een geborsteld vlak met een rechte aanzet naar een leren band.
Desondanks vind ik de 373 en 375 mooi, maar ze zijn veel minder subtiel dan een vintage 44GS.
Vermoed dat deze GS erg goed kan staan op een mooie lederen band. Voor mij helaas want ik draag m’n GS graag op de geweldige stalen band. Draagcomfort is imo onovertroffen en de mooie kleine twin-trigger sluiting ben ik ook gek op.
@daffie als je voor een fijnere variant wilt gaan van je huidige GS kunnen we altijd ruilen 
Maar is dezelfde 44GS kastvorm toch zo te zien? Welk model is het…
Dezelfde 44GS maar door de dunne Quartz kast valt hij veel subtieler op de pols, althans dat vond ik toen ik hem naast de spring drive versie hield… Lijkt meer op hoe de oorspronkelijke 44GS valt. Dit is de SBGP005!