Aha. Dank voor het voorstel maar het blijft nog steeds een 44GS kastvorm. Ik zou naar bijvoorbeeld de Snowflake kunnen opstappen, maar de flinke meerprijs houd mij tot nu toe (nog) tegen. Enfin…zo blijven we een beetje bezig met de hobby.
Denk dat je toch vrij veel potentie van je horloges mist door enkel staal te willen.
Ik draag ook 90% staal, maar een leuke leren band kan sommige horloges helemaal verranderen.
Voelt soms echt aan of je een nieuw horloge hebt. Drukt de drang ook een beetje om telkens een nieuw horloge te willen.
Enkele plaatjes voor de sfeer.
Horloge kan van ingetogen naar opvallend gaan. En kost je niet zoveel
Ziet er absoluut goed uit. En zeker…een mooie lederen band kan een leuke afwisseling geven. Ik heb voorheen eigenlijk altijd m’n GS horloges op leer gedragen. Moest altijd erg wennen aan staal om de pols ook qua draagcomfort maar ben daar nu geheel aan gewend…én een GS stalen band draagt heerlijk om de pols plus staat het horloge het best imo.
Ps die Snowflake!
Eens, heb veel geprobeerd (inclusief custom made met dikker leer bij de lugs) maar blijft wat mij betreft altijd minder dan op staal bij GS automaten! Deze Molequin is nog het mooiste denk ik, soms wissel ik daar nog mee!
Prachtige kleur (petrol?)
Een 44GS quartz en automaat (de GMT helemaal) dragen volledig anders.
De quartz is zoveel dunner en is daardoor perfect in verhouding. Enige nadeel is de lange lugs / lugholes die te dicht op de kast zitten, waardoor een knappe leren band er niet op staat
Moet eerlijk zeggen dat ik mijn spring drive GS juist heel goed in verhouding vind vwb kast en band. Het is mooi 1 geheel gezien vanaf de zijkant…loopt mooi over in elkaar. Ik denk m.n. dankzij de dikte van de stalen band.
De GMT zal idd vermoedelijk een té dikke kast hebben.
koop een snowflake dan kan hij sowieso niet op staal
is dat probleem ook …
is wel, de lugs en lug-holes van de snowflake zitten gunstiger dan bij bijv de gmt … dan zitten de lug-holes zo laag waardoor de kast onnodig hoog lijkt (zelfde als bij die damasko chrono of sinn wat was het ook alweer wat ik van je had overgenomen)
FTFY
Hmm lang geleden…wat was het ook weer…kan idd allebei zijn geweest.
Edit : mrt 19 Damasko chrono op stalen band. Oftewel Het Beest
hier ook op staal, nog ff piele 2x2/3 er uit 1 hele erin … pff wat een kleine schroefjes maar met de juiste bril , schroefendraaier pincet en veel licht is het gelukt
Riep er iemand
Als je gaat uitzoeken wie op HF dit horloge heeft gedragen kom je zeker met gemak op 10 mensen geloof ik.
Comfi!
Hier ook mijn gezicht maar weer eens laten zien blijft een prachtige, wat zeg ik, de allermooiste wijzerplaat. Zelfs de pr meter is prachtig. Dat zeggende herken ik de twijfels over de kast inmiddels ook wel. Enfin, vooral naar die wijzerplaat blijven staren en dan vlak na het turen naar het horloge denken ’ hoe laat is het ook al weer?’
Prachtig idd!
Met al die twijfels over die kast, krijg ik ook twijfels over die kast. Ik vind hem vooral mooi. Waar komt de twijfel vandaan?
Moeilijk te definiëren maar voor mij persoonlijk denk ik het best te omschrijven als té hoekig en daardoor iets té grof (?) voor een Grand Seiko door de brede hoekige lugs en opstaande bezel. Ik vind een kast met ronde lijnen mooier 1 geheel vormen (lijnenspel), en sluit ook mooier aan op de band. De combi ronde afwerking van endlinks tov hoekige lugs vind ik visueel niet optimaal. Nou ja…het is gewoon anders.
Neemt niet weg dat het wel een beauty blijft. Het is voor mij gewoon nog even wennen denk ik.