Laat je Grand Seiko zien V

Heerlijk hoe iedereen het anders ervaart. Ik vind juist het hoekige en “lompe” een goed contrast met de vaak verfijnde wijzerplaat.

Vandaar dat ik mijn high beat ook nog in gmt uitvoering heb gekozen. Lekker dik, veel facetten en een mooi samenspel met de stalen band.

18 likes

je hebt natuurlijk de klassieke vormen, maar vanaf de jaren 70 zie je al veel varianten en met dat in gedachten vind ik de gs44 niet perse heel modern maar wel redelijk tijdloos …

ik heb zelf geen horloge met zo’n kast vorm maar dat is toeval :wink:.

met een beetje fantasie en vergelijk zie ik in groffe lijnen een beetje de marinemaster kastvorm terug wat ook niet slecht is :grimacing:.

het probleem met horloges is niet te gaan zoeken wat misschien niet “goed” is maar om te kijken wat je wel mooi vind :wink:

het lukt mij bij elk horloge wel om iets te zien waardoor in het verleden horloges zijn gegaan …

ook waarom mijn marine master te koop kwam, 44,3mm ofzo dus dat was te groot … maar draagt zo niet en oogt zo ook niet :roll_eyes:… vandaar maar ook weer lekker in de collectie :yum::+1:

geniet van je klok , blijft super :+1:

3 likes

:rofl::rofl: het blijf een bijzondere hobby. De 44GS is ook hier altijd meest begeerd geweest… mijn inziens terecht overigens.
Uit de oude doos:

14 likes

Supermooi jouw Hi-Beat GMT :ok_hand:

2 likes

misschien net als bij de seiko 5 een keer mijn snowflake van kast wisselen :grimacing::+1:

beste van de twee samen gevoegd :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Zwart? :thinking: :grinning:

13 likes

Ik ken geen enkele twijfel over de kastvorm. Voor mij is het de ultieme vorm van de moderne GS.
En ja … het is wat krasgevoelig maar ik heb besloten dat gewoon te negeren

17 likes

Ik zie de laatste tijd niet zoveel plaatjes meer van de self-dater (SBGV011) langskomen! @koetsjh heeft er een dacht ik? Ik krijg dat model niet uit mijn hoofd! Mooi formaat en staat top op leer en staal! Zou mijn 44GS Quartz er zo op inruilen…

Plaatje

Pwoah!

10 likes

Koetsj heeft 'm niet meer. Is toen naar Scrubsaurusrex gegaan, die 'm laatst weer heeft overgedaan aan iemand anders op HF.

Mooi model! :ok_hand:

3 likes

Best geinig ja.

22 likes

Inderdaad, exact dit. Dat plus de gevoeligheid voor krassen… Maar, dat negeren we gewoon lekker, want er is niets anders in deze prijsklasse wat het erbij haalt.

2 likes

Yep mijn inziens een van de mooiste GS horloges die er zijn….

14 likes

@El_penumbra en @Number4 Beide kleuren echt top!!

1 like

Van @El_penumbra is nog iets mooier :grimacing:

1 like

Wat een dag! :sunny:

10 likes

De prachtige vorm van de selfdater is pas goed te zien als hij om de pols zit.

1 like

7 likes

Ik heb de selfdater van @Number4 overgenomen, maar hij krijgt te weinig draagtijd… Best wel zonde voor zo een prachtige Grand Seiko!

11 likes

Zeker zonde en zo lang naar gezocht :slight_smile: Wat draag je dan ipv deze ?

1 like

Ja, enorm zonde, maar ik draag bijna constant mijn Sinn 103 st, afgewisseld met mijn vaders Rodania :man_shrugging:

6 likes