Laat je Grand Seiko zien V

De SBGA385 :+1:

8 likes

het horloge tovert nog iedere keer een grote lach op m’n gezicht als ik omdoe. Voor mij is het een blijvertje.
Qua uurwerk vind ik de high-beat een topper. Wellicht wel het mooiste uurwerk dat GS heeft. De wijzerplaat is betoverend en zelfs als de lijnen van de Iwate niet echt zichtbaar zijn, zie je dat er iets gebeurt met lichtinval. Daarnaast -zoals hierboven ook al beschreven- is de kastvorm echt top met al haar facetten.

Is er dan niets negatief? Natuurlijk wel, je voelt het gewicht van het horloge, hij is iets dikker dan de rest en ik merk voorzichtig te zijn om geen (minder) krassen op de kast te krijgen.

3 likes

Deze voor mij…

11 likes

20 stuks in platina.

13 likes

Er zijn zoveel LE’s en modellen, dat het moeilijk kiezen is. Maar momenteel voor mij mag’t deze zijn, de SLGH007. 140 stuks in platina, met het nieuwe high beat uurwerk :sunglasses:

17 likes

In dit topic spreekt men niet over euro’s, waarde Hendrik :laughing:

Ik denk dat iedereen wel zijn of haar favoriet kan vinden: voor de techneuten de quartz of de springdrive. De springdrive spreekt voor zich, maar GS heeft ook het quartzuurwerk een stapje hoger getild. De dubbele slag in de secondewijzer, de echte GMT functie, onderhoudsinterval, nauwkeurigheid etc etc.

Voor de ‘beauty queens’: de afwerking waarbij het polijstwerk ongekend is. (Lastig kiezen met al die verschillende kastvormen, gelukkig hebben ze allemaal een fantastische wijzerplaat.)

Persoonlijk zou ik kiezen voor de handwinder Spring Drive. Mooi dun model, technisch hoogstandje en qua afwerking nog iets hoger dan het reguliere werk.

5 likes

12 likes

Zeker! En dan ook nog met high tech uurwerk😍

1 like

12 likes

Oef, ik krijg steeds de kriebels van dit horloge. Ik had, als ik een Tudor had gehad, je al lang een ruildeal aangeboden.

2 likes

Aha. Nee, toevallig geen blauwe Pelagos in de collectie? :sweat_smile:

1 like

Man wat is ie mooi. :ok_hand:

1 like

Ruilen voor je Polaris Tom? :joy::joy::grin:

Daar moet ik even over nadenken. Nee.:wink:

1 like

Dat is nou heel jammer (voor mij dan) :weary::weary:

1 like

Klinkt als een topper dus, bedankt voor het delen van je ervaring! Draag hem in goede gezondheid

1 like

Jullie hebben ook gelijk.
44GS automaat is dik, krasgevoelig, geen match met de 5-piece band, maar het is 101% Seiko en prachtig om naar te kijken.

Hij gaat weer om de pols

14 likes

Brrrr :laughing:

1 like

Blijft een bizar mooie wijzerplaat, maar oh zo moeilijk vast te leggen.

Is die blauwe ook zo speels?

16 likes

Zekers. :sweat_smile: Maar wel net iets makkelijker vast te leggen.

1 like