Herinneren jullie je deze post nog?
Vooralsnog enkel op de “German” officiële GS-site maar er komt schot in de zaak.
Het blijft jammer dat het nieuwe 9RA2 uurwerk niet zo mooi is als de 9R65 / 9R15.
De nieuwe high beat ziet er wel geweldig uit!
Het ziet er inderdaad wat anders uit zonder de “Côtes de Genève”.
Maar doordat ze op de nieuwe uurwerken, zoals de 9R01, het concept met 1 enkele brug toepassen denk ik dat dit met geneva stripes iets te veel van het goede wordt.
Grand Seiko zelf heeft er alvast een mooie verklaring voor
“De buitenkant van de Calibre 9RA2 is zorgvuldig vervaardigd om de natuurlijke schoonheid van zijn geboorteplaats, Nagano Prefecture, te weerspiegelen. Het ontwerp zelf is geïnspireerd op de zachte rijp die de bomen bedekt aan het begin van de winter en de sterrenhemel die tussen hun takken schittert. Een bijzonder kenmerk van vorst, die zich vormt bij temperaturen onder het vriespunt, is de magische, allesomvattende gloed die de vorstlaag verspreidt door haar specifieke ruwe textuur. Deze mysterieuze schoonheid kan niet in woorden worden uitgedrukt. Het brugontwerp van het Calibre 9RA2 vertegenwoordigt deze vorst en is afgewerkt met een zandstraalcoating in een neutrale kleur die deze kalme en elegante glans vastlegt. De noklijnen en randen van de brug, evenals de schroeven, zijn afgewerkt met
gepolijste stenen die de fonkelende sterren aan de avondhemel voorstellen. Zij kunnen een scherpe gloed uitstralen, licht uit alle richtingen opvangen en het ontwerp accentueren met een levendige en diepe schittering.”
Ik vind het erg mooi juist. Doet me beetje aan Credor denken ook.
Blijft een gave uitvoering!
Ook een mooie!! En je vindt ze werkelijk nergens meer
De MilGS is binnen!
Wat een pracht weer! Er zit heel wat schittering in de kast, de matte plaat zorgt voor wat evenwicht. Nu nog de band op maat brengen, dat wordt weer priegelen
Nice!
Prachtig Jasper! Doe later ook nog een paar foto’s van de zijkant als je wilt. Van harte.
Die is lekker😍 flink afwijkend van de rest ook.
Komt in orde!
Japans ten top inderdaad. Daarom kon ik het ook niet laten
Prachtig horloge! Ook eens lumeshot plaatsen aub.
Die hoekige lugs maken hem zo apart en ik moet daar echt aan wennen.
Hij doet ronder aan dan hij lijkt op foto’s, die shots vergroten dat altijd uit. Ik ga vooral schrik hebben voor deukjes in die mooie scherpe hoeken denk ik