Laat je Grand Seiko zien V

Prachtig! Zie ik daar nu ook weer een ander ‘dopje’ op de wijzeras? Hopelijk heb je hem snel op maat zonder schade (priiegel ze!).

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd!

1 like

Er zit er inderdaad een dopje op!

Op mijn foto lijkt het net een schroefje, maar dat is reflectie van de reflectie van de secondenwijzer in het glas denk ik :see_no_evil:

1 like

20 likes

17 likes

Op maat :blush: Eerste indruk? Door zijn korte lugs en schuine endlinks zit hij ongezien stabiel om de pols.
Binnenkort maar eens wat plaatjes maken en een NA topic maken, aangezien er amper foto’s van zijn online.

31 likes

Mooi zeg! :ok_hand:

1 like

Mooi die korte lugs👌

1 like

Prachtig met dat strakke polijstwerk :ok_hand:

1 like

Ah, dat verklaart. Vind ik bij GS altijd wel een leuke extra.

1 like

Inderdaad wel mooi meegenomen. Zeker omdat het zo willekeurig is, die secondendopjes :blush:

1 like

Prachtig model! Keer wat anders

1 like

Ik zie mooie GS gespjes / clasps voorbij komen. Wat raden jullie aan qua gesp of clasp voor banden op de snowflake? En waar is zoiets te bestellen (seiko boutique Amsterdam, solojapan, …?)
Of niet zo neurotisch doen en lekker het gespje dragen dat bij de leren band komt :sweat_smile:

1 like

Ik volg even mee, want ik kan zelf nog een 18mm gespje gebruiken :blush:

Er zijn voor zover ik weet twee soorten, de 18mm heeft gewoon de letters GS op de gesp, de 16mm heeft grand Seiko op de gesp staan. Dat model heb ik ook, zie foto

Beide niet heel gemakkelijk aan te komen…

2 likes

Dit is allemaal 16mm
In 18mm zijn er 2 type vouwsluiting.

8 likes

Op Seiyajapan vond ik eentje in 18mm voor een silicone strap:

Ooit al gezien?

2 likes

jazeker, En idd voor een rubber band. Met zo’n pin niet geschikt voor een leren band oid.

1 like

Hmm goed punt. Ik zoek zelf wat voor deze strap, maar dat wordt moeilijk dus. Het zou misschien nog net kunnen, maar het is een duur gokje (en niet te gebruiken voor andere straps…) :wink:

3 likes

Ondanks dat ik mijn nieuwe sbgv245 het heel goed vind doen op de originele nylon, kan hij andere straps ook prima hebben!

5 likes