Nog wat andere slechte foto’s:
Die groene , jammer van de prijs… Is er een stalen band voor de lichtblauwe te verkrijgen van GS?
En wel een ‘lighter kind of blue’ (en ook een andere structuur op de wijzerplaat. De Skyflake (SBGA407) lag er naast.
Tussen deze twee gaat mijn persoonlijke voorkeur (denk ik) uit naar de nieuwe SBGY007, en ik ga eens goed nadenken of ik de SBGA407 daarvoor ga inwisselen.
Zo beviel ook de SBGX343 (de zwarte anti-magnetic met 9F quartz) me zeer goed, en wellicht zelf beter dan de SBGP007 die ik al heb.
Grote tegenvaller was de SLGH005 ‘white birch’. Die lag naast de snowflake SBGA211 en je ziet dan goed hoe ontzettend zilver die wijzerplaat is. Ik vond hem niet zo mooi.
Leuk om eens je ervaringen te delen! Als ik eens in Parijs ben, dan spring ik er zeker eens binnen!
Ik vermoedde al zoiets op basis van foto’s die ik gezien heb.
Checken ze je pols ook? Ben je met een GS vip klant? Of eerder als je met een Patek aan komt zetten? Of zijn ze niet te snobberig? Ik vind het wel een toplocatie zo op de place Vendome, dat laat zien dat ze er serieus mee zijn.
Idd, ik moet beter kijken.
Ik heb hem ook om de pols gehad, en heb zelf een snowflake, maar de White Birch is echt flink meer bling, met name onder de spotjes die in de winkel hingen. Ikzelf vond dat wel iets hebben.
Die afgeknipte urenwijzer en de nogal brede band zouden eerder dealbrekers zijn voor mij. Het uurwerk daarintegen zou ik graag in de collectie toevoegen!
Geen idee, maar @Kind_of_Blue zei dat hij vriendelijk ontvangen werd, dus dat klinkt al niet slecht
Terug van vakantie. De Doxa sub200 heeft zijn dienst bewezen, maar altijd fijn om weer wat moois om de pols te hebben.
Wij waren de enige klanten in de winkel en werden echt heel attent en vriendelijk geholpen. Ze wilde heel graag over van alles en nog wat vertellen (en dan voel je je echt een enorme nerd omdat je dat allemaal al weet). En uiteraard merkte ook zij al snel dat ze met een ‘liefhebber’ te maken had. Het was (misschien mede daarom?) ook geen enkel probleem om wat horloges te passen (‘Eichi? Goud of platinum’? ), al heb ik het uit beleefdheid bij het gefotografeerde trio gehouden.
Ik had niet de indruk dat ze in de gaten had wat ik zelf droeg, of dat het haar überhaupt interesseerde (en zo hoort het).
Er lag ook nog een ‘godzilla’, en zelfs een SBGW263 met z’n geheel gegraveerde wijzerplaat - al kwam die onder de felle spotjes niet zo heel goed tot zijn recht.
We zijn ook nog even bij Cartier binnengelopen (weliswaar in een warenhuis, en niet de boetiek) om de Solar Beat te bekijken. Die hadden ze niet, en de ‘vibes’ waren ook dusdanig dat we gelijk weer buiten stonden. Ik dacht nog dat het wel aan mij zou liggen, maar mijn vriendin merkte ook gelijk op ‘zo dat is wel even een andere ontvangst zeg’.
M.a.w. echt gewoon een heel leuke ervaring bij GS op Place Vendôme.
Die credor met witte plaat. Prachtig.
Vandaag bij een GS dealer langsgeweest om een service te laten uitvoeren op mijn spring drive, gewoon periodiek omdat ik geen histo heb. Volgens de medewerkster was dit niet nodig zolang het horloge goed loopt, dit zou zonden van het geld zijn. Al aarzelend vroeg ik of ze dit zeker wist gezien het een spring drive is, toch iets anders dan een standaard automaat. Zodoende is ze naar een collega gegaan die hier meer van wist en die zei hetzelfde, dus de GS weer mee terug genomen want hij loopt iets van +1 in de maand.
Wat is jullie menig, klopt dit nu of is het toch verstandig om eigenwijs te zijn en een service te laten verrichten?
Edit: horloge is geproduceerd in 2006 en verkocht in 2008, verder geen info over service.
Geproduceerd in 2006, dus 15 jaar oud? Dan zou een servicebeurt geen verkeerde keuze zijn denk ik. Hoe lang ga je anders door? 20 jaar? 25 jaar? Kan ook natuurlijk. De tri synchro regulator vangt vast veel op bij spring drive.
Ik heb zelf een snowflake uit 2015. Dat vind ik te jong om me druk te maken over een beurt.
Dat dacht ik ook, vandaar dat ik naar hen ben gegaan. Als hun zo stellig zijn begin ik toch te twijfelen. Voor het zelfde geld is het horloge al een keer geserviced, geen idee.
Geen zorgen over maken. Je horloge loopt beter dan hoe ze in Japan afgeregeld worden.(tenzij je + 1 minuut/maand bedoelde ). Standaard is dat +0,2 sec/dag.
GS schrijft in de handleiding altijd een service voor na 3 à 4 jaar. Dat is dan vooral preventief.
Eigenlijk is een service bij GS pas nodig als je merkt dat er iets fout gaat, want de service bij GS is een vast bedrag welke onderdelen ze ook moeten vervangen. Het kan zelfs zomaar zijn dat bij een service je uurwerk gewoon vervangen wordt. (dit staat ook netjes vermeld in elke handleiding).
Oké, relax.
Bedankt, dan geloven we het maar en genieten dan verder
Het was inderdaad +1 seconden.