Laat je Grand Seiko zien V

Ik heb een paar jaar gelden een Sinn U1 gekocht en advies gevraagd mbt het onderhoud. Ze vertelden hetzelfde. Zolang hij goed loopt niets doen. Uiteraard heel ander horloge, maar dit was bij Sinn zelf in de fabriek en die weten uiteraard waar ze het over hebben.

1 like

NA onderweg :sunglasses: :partying_face:
Gaat een setje vormen met mijn SBGW231

41 likes

Gaaf zeg, hi-beat GMT! Post nog maar eens een plaatje als hij binnen is!

1 like

Ik mag vanaf nu ook meedoen in deze groep. Topklok is het ;-).

21 likes

Zolang een horloge correct de tijd aangeeft is niets doen aangewezen, bedenk dat een onderhoud hetzelfde kost voor een horloge dat perfect loopt of eentje dat niet of slecht loopt. Je brengt geen extra schade toe, je doet niemand iets tekort.

Volgens vaststellingen van WUS forumleden worden SD calibers trouwens gewoon vervangen. Of dat altijd zo is weet ik niet maar ik vermoed van wel. Dus dan beter je caliber op gebruiken voor er een ander wordt ingestoken.

1 like

Crosspost

14 likes

Vaststellingen? Als in “serienummers vergeleken voor en na”?

Het lijkt mij een heel sterk verhaal. Misschien uitgewisseld met frisse exemplaren. Zoals Moser dat doet met balansen. Maar ze gaan echt niet zo’n heel netjes afgewerkt uurwerk in de prullenbak gooien voor een paar nieuwe tandwielen.

Mooi

1 like

Schitterend! :ok_hand:

1 like

Dit blijft een favoriet van me.

1 like

Veel zin in! Eerste hi beat en gmt van GS voor mij.

2 likes

18 likes

GS is inderdaad al begonnen met afbouw aantal dealers in Nederland.

Jammer, zo te zien missen er ook echte ambassadeurs van het eerste uur….

Vreemd dat de Seiko boutique niet in dit lijstje staat. Voor de rest denk ik dan van “zouden de accountmanagers niet verder willen rijden dan een uur van Schiedam”?

1 like

:drooling_face:

31 likes

Nice. Van diaboliq?

1 like

Heel geslaagde combi! Gaat goed bij de wijzerplaat :ok_hand:

1 like

Yes. Paratrooper spul dus ook waterafstotend. Nog niet geprobeerd trouwens :grimacing:

1 like

19 likes

Sbgj219 besteld en binnen gekregen. Op plaatjes en in de doos mooi, om de pols :grimacing:. Toch te dik. Ik vind de kasrvorm erg mooi maar komt beter tot zijn recht bij sbgw231, dunner, eleganter.

3 likes