Laat je Grand Seiko zien V

Cool dat statief!
Wat is dit voor een model?

1 like

meteen potten breken :wink:

1 like

Niet?

Ik ben al een paar uur aan het zoeken naar iets dat bij het ideaalbeeld in mijn hoofd past, maar tot dusver is de standaard band nog de winnaar bij mij, vind ik het meest chique.

3 likes

Die plaat mag wel een lichter bandje hebben. Zoiets als dit.

Anders denk ik dat een blauwe Saffiano hem ook goed zal staat.

Is overigens puur persoonlijk ik heb gewoon niets met zwarte lederen banden.
Bij al m’n horloges, sloop ik de zwarte band er altijd direct vanaf.

6 likes

Ennnnnn weg chiqueheid.

Nu heb je er een SARB van gemaakt. We hebben inderdaad een andere stijl :joy_cat: :+1:

Ik ga denk ik voor een donkergroene of donkerblauwe croco. Beetje padding, veel polijst-ing.

2 likes

Ik ben een sjiek heertje hè, daar heb ik geen horloge voor nodig. :joy:

Blauw FTW!

Maarr uuhh, even on topic.
Nogmaals van harte @HanDavinci. Echt een tof ding.
Ik wil ooit nog eens een review maken met de VC, de Lange en de GS. Het “beste” uit de drie grote horloge landen.

9 likes

Leuk dat je een GS gekocht hebt.
Een donker groene Molequin is misschien wel wat.
Al vind ik dit ook wel cool voor de zomer

als je m Dan nog hebt

4 likes

Wat is er mis met je eigen favoriet?
unisex-textilni-barevny-reminek-k-hodinkam-bang-nato_172964_184447
Instant chique :ok_hand:t2:

2 likes

Die bewaar ik voor de sportmodellen.

2 likes

Godsamme. Ben benieuwd naar de foto’s.

Deze gaat toch echt op mijn wishlist voor in de toekomst.
Naast een explorer 1016, gaat mijn hart hier sneller van kloppen.

Een gs zonder ruitenwisser en in een maat die mij past👌. Nog even sparen ben ik bang

1 like

Zou je dan niet Credor moeten vergelijken met A.L en VC?

Credor heeft een paar tophorloges, maar 90% van wat ze maken ligt qua afwerking volgens mij onder Grand Seiko. De Eichi is natuurlijk super, en hun spring drive handwinders hebben een mooi afgewerkt uurwerk. Maar van 90% van wat ze maken wordt mijn hart niet opgewonden van.

Het aantal typen is ook enorm, en er zit geen enkele lijn in. Het is echt puur voor de Aziatische markt. Op die paar echte mooie exoten na. Hier, dit is hun totale programma, kijk maar eens of je er iets van begrijpt:

2 likes

Dank je! Het is inderdaad een heel stabiel en handig statief. Het is een Vanguard Alta Pro 2+ 263AB100. Dat laatste slaat op de kop, er zijn verschillende versies van. Dat de middenzuil zo weg kan klappen is erg handig, daardoor kan je met grote poten toch heel dicht op de grond komen als dat nodig is.

1 like

Ik had een dergelijke opmerking al verwacht, vandaar dat ik beste “beste” tussen aanhalingstekens had gezet. Ik vind GS juist zo interessant omdat het vaak (qua afwerking) vergeleken wordt met de high-end merken. Ik zou graag eens mijn macro-lens willen richten op een GS vs de VC.

1 like

Cool! Thanks!

1 like

Ben ook zeer zeker benieuwd :stuck_out_tongue_winking_eye: en kan niet wachten op je schitterende plaatjes :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts:. Maar gezien het geweld, vroeg ik het me af…

Eens. Veel glimmers maar niet echt mooi. Denk dat het nieuwe uurwerk van GS, de 9SA5,

Credor voorbij streeft en de vergelijking met ALS kan doorstaan. De afwerking van de uurwerken was tot nu toe het enige punt waar ze IMHO achterbleven.

Bling doet GS ook beter :wink:

5 likes

Waarom dan niet de nieuwe platinum SBGZ005 genomen?

Gaaf :wink:

13 likes

Ik vind die Seasons modellen hierboven er toch wel uitspringen hoor, zowel de herfst- als de winterversie. De zomerversie is misschien wat heftig maar ook wel erg mooi.

plaatje van W&W

Zo jammer dat GS deze (en behoorlijk wat andere) modellen voor de US bewaart…

8 likes

18 likes