Laat je Grand Seiko zien V

Zelf aan het dubben over deze:

13 likes

Ik kan me voorstellen dat de de gemakkelijkste weg was met de kroon op 4. Gewoon het uurwerk draaien.

1 like

Dat breekt de wijzerplaat wel wat open, anders zit alles opeengepakt op de lijn 3 tot 9. Dus ik vind het gek genoeg wel kunnen hier.

De power reserve staat nog altijd hetzelfde, dus het is iets moeilijker dan dat :wink: en waar je het gat maakt in de plaat maakt het verschil niet, dus het kon wel op 3.

2 likes

Ah da’s waar.

1 like

Ik vind met wat ik er op foto’s van zie de blauwe bezel vreemd overkomen. Ik vind de bezel van mijn voormalige SBGV247, nu bij @Seumpie, met de gepolijste zijkant en de geborstelde voorkant veel aangenamer om te zien. Maar smaken verschillen! Succes met de overweging.

Het is ook de vraag hoe hij in het echt is. Zoals de foto of zoals de render. Of is de tweede geen render, maar een gepimpte foto?

6 likes

De wijzerplaat is wel erg mooi echter de bezel heb ik ook mijn twijfels over @amusicar moet wel zeggen dat ik in jaren niet zo onder de indruk ben gewest van een horloge als de GS nu :grin: met de lichtval in de avond super mooi ben de hele dag overal optijd :wink: heb nog nooit zo vaak op mijn horloge gekeken :joy::joy:

2 likes

Zo. Net een SBGN003 besteld!

Ahgi wordt ie morgenavond aan huis geleverd.

Dit lijkt me de perfecte ‘daily’.
En quartz-gmt/staal/zwart een mooie aanvulling op mijn springdrive/titanium/lichte sbga415.

Deze

Naast deze

Smullen!

41 likes

Perfect duo zo! Of, wacht, er mist er nog eentje uit de Elegance lijn…ik benoem 't maar even…

1 like

hela, ik probeer rust te creeren… dit helpt niet… maar idd, ik moet ook nog een hi-beat haha

2 likes

Ik heb iig wel last van die afwijking. Ik heb nu een Seamaster, Speedmaster en had voor het complete plaatje er graag een Globemaster bij gehad. Met de nadruk op ‘had’ want ipv de Globemaster loer ik meer en meer naar GS…

1 like

Normaal geen fan van foto’s tijdens het rijden maar zo mooi had ik de blauwe sunburst nog niet gezien op mijn 44GS…

16 likes

Knap !

Geweldig ding!

Ik heb de knoop maar doorgehakt voor deze:

Donderdag wordt hij afgeleverd.

24 likes

Bij mij valt hij 100procent mee.

13 likes

Wat loopt dit topic toch hard met al die mooie GS’en!

16 likes

20 likes

Geen wonder na al die mooie foto’s die hier voorbij komen.

1 like

Haha. Komt Adriaan m ook bij jou langsbrengen?

Goede keuze!

Klopt!

2 likes

Die zou ik ook graag eerst in het echt zien. Maar er spreekt me ook veel aan bij deze: het nieuwe 9F85 uurwerk, de wijzerplaat met rode sec wijzer met dopje :stuck_out_tongue:, blauwe lume en het feit dat hij een keramische bezel heeft. Maar ik heb lang over je SBGV247 nagedacht, maar wil graag wel het nieuwe 9F uurwerk vanwege de urenwijzer die apart te verstellen is.

Alternatief is de SBGN005 nog in de race en een SBGM027 GMT, al ben ik daar niet zo weg van de wat rondere indices. Buiten GS is er dan nog de Tudor BB GMT of een Breitling Superocean Heritage in 42mm.

1 like