Laat je Grand Seiko zien V

Perfectie!

1 like

Sinds gisteren weer om de pols.
Fijn gevoel is dat.

18 likes

Ik kwam deze youtube review van drie Grand Seiko’s tegen. Ze heeft mooie macro beelden. Met name van de indices, erg mooi:

11 likes

15 likes

15 likes

19 likes

19 likes

En nog 1 om 12 uur precies. Kijk hoe mooi de secondewijzer in lijn staat met de minutenwijzer :).
Dat het lijkt alsof hij iets naar links staat komt puur omdat ik de foto in een hoek nam.

24 likes

Mijn GS ligt al bijna een maand bij Seiko voor een batterijwissel. “Dat is niet zo snel gedaan” volgens de AD.

Man man man, volgende keer doe ik het zelf

4 likes

De focus bepaald het perspectief.

22 likes

Op de sportieve tour :wink:

16 likes

Lichtval ook met name. De kunst is om de blauwe kleur van de sec wijzer in het tweede plaatje te combineren met de structuur van de wijzerplaat op het eerste plaatje. Lastig!

1 like

Het kan wel :sunglasses:

34 likes

Maar zulke prachtige foto’s maken als jij doet is nog niet zo simpel heb ik ervaren, zelfs niet met een DSLR, 100mm macro lens en statief. Heb je daar een speciale lichtopstelling voor?

2 likes

Voor het raam op de noordkant. Beetje spelen met lichtinval mbv de Luxaflex.
Hier en daar een witte kaart tegen weerspiegeling.

3 likes

Niet te bescheiden, oefening baart kunst! :smiley: En wat @vierport zegt, spelen met het licht is het belangrijkste.

Overigens gebruik ik geen DSLR en een macro voorzetlens en, sinds kort, ook nog een polarisatiefilter. Ik hou wel van een beetje spelen met het diafragma om wat uit te lichten qua scherpte en de randen wat diffuus te maken. Overigens is het licht voor bovenstaande foto, uitermate onvoordelig geweest. Statief en langere sluitertijd én wat handmatig overbelichten doet het hem.

De opstelling…

10 likes

Die had ik er nog nooit om gehad! Zie je nu trouwens hoe ze de inkeping in de kast hebben gemaakt om de band goed vrij te laten bewegen? Dat vond ik altijd een mooi verborgen ontwerpelement.

Hij is echt super mooi en met andere band ook sportief :grinning:

1 like

Blijft trouwens toch fenomenaal hoe die AR-coating van de Citizen is!

1 like

Oefening baart zeker kunst. Vroeger aardig wat macro natuurfotografie gedaan, maar dit is wel weer anders. Onlangs heb ik hiervoor ook een polarisatiefilter gekocht. Daar moet ik nog wat verder mee spelen. Aan de camera en lens zal het niet liggen denk ik (Nikon D600 met een micro-Nikkor 105mm), al is het macro werk met een full frame wat lastiger ivm scherpte-diepte.

1 like