Cool gevormde bezel rand.
Die afmetingen vallen trouwens heel goed mee.
Er wordt dikwijls gesakkerd op de dikte van het horloge maar de kastvorm is hierin heel bepalend.
Voor de lol heb ik 2 foto’s gemaakt die dit heel duidelijk weergeeft. Rara, welke is de dikste?
Heb je ze nagemeten?
Die in lopende kastvorm doet zeker veel met het beeld en gevoel!
Ik zie het probleem niet, bij nagenoeg elk horloge op leer zie je de zijkant van de kast
Geprobeerd om het blauw van de sec wijzer te vangen. Het is nu officieel: ik ben geen fotograaf…
Het wordt echt tijd voor een meeting met hopelijk een fotograaf erbij.
Stuur het horloge maar even naar mij op, dan zal ik proberen een mooie foto te maken! Doe ik voor je
Niet de mijne, dat mag duidelijk zijn. Ik moest even slikken…
Ik vind de datum op 4 gewoon niet mooi. Bij een chrono is er soms elders geen ruimte, maar hier is het gewoon een keuze om hem op 3 of 4 te zetten. Voor mij is het op 3 of op 6, maar niet er tussenin. De kroon op 4 vind ik dan wel weer ok. Liever op 3, maar goed.
Ondanks de grote konde ze niet alle tekst kwijt, echt overal hebben ze wat letters geplempt. Spring drive in een subdial? Gs uit het midden? Pr meter ook gedraaid? Man had wat dingen weggelaten, dit is geen strak ontwerp, eigenlijk gs onwaardig.
Ben het wel met je eens. Liever zou ik op een model als deze helemaal geen datum zien, al begrijp ik dat het bij een GMT wel usance is.
Klopt. Maar deze valt zodanig laag, dat hij half onder de kast uitsteekt en de hoek van de lug bloot zit. Een dikkere strap zou dat probleem wel opvangen, maar het is jammer dat de gaatjes zo laag zitten dus. De een zal zich eraan storen, de andere niet
Voor de grap ben ik eens door de horlogekist gegaan en alles op leer of canvas enzo daar zie je duidelijk de kast, ook bij dikkere banden.
Dat die gaatjes laag zitten zie ik juist als een voordeel omdat anders de band tegen de kast aan gaat schuren. Daar heb ik er ook een of twee van, dan moet je met en/of dunne banden werken en/of gebogen bandpinnen.
Ook weer waar ik zal’t nog eens een kans geven
Dat is een hele scherpe aanbieding.
Navraag bij Brunott leert dat het een vergissing is.